L'exposició "Dones: ficcions i realitats" obre al públic a l'Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell

L'Espai Cultura obre 2023 amb l'exposició "Dones: ficcions i realitats" sobre els models de feminitat difosos per la cultura audiovisual del s. XX

• L’exposició, produïda pel Museu d'Història de Catalunya es podrà visitar a l’Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell del 3 al 31 de gener.
  • Comprèn un recull de documents gràfics que repassen la relació entre els models de feminitat difosos des de la postguerra i les realitats existents.
  • L'exposició s’articula al voltant de tres eixos clau: el treball i les dones, la seva participació en la vida política i social i les narratives audiovisuals que les han acompanyat.

Després de l’èxit de la darrera exposició de 2022, ‘Caleidoscopi’, organitzada conjuntament amb CIPO, l’Espai Cultura arrenca el 2023 amb una nova proposta cultural, aquest cop de la mà del Museu d'Història de Catalunya. L’Exposició ‘Dones: ficcions i realitats’ s'instal·la a la Sala Polivalent del centre durant el mes de gener per a donar a conèixer com el relat audiovisual del segle XX sobre la dona contrasta amb la realitat.

L’exposició vol fer visible una “interferència històrica i encara present en la vida de les dones”, mostrant la complexa relació entre els models normatius difosos en l'àmbit audiovisual i la pròpia realitat que, tot i haver-se conformat sota la cultura heteropatriarcal, mostra també la seva inconformitat i dissentiment.

‘Dones: ficcions i realitats’ estructura el seu missatge en tres relats, que recullen aquestes interferències i complexitats. Per una banda, es parla del treball i les dones, com s’invisibilitza i estereotipa la seva activitat. També es fa incidència en la participació social i política de les dones i el sorgiment d'un moviment feminista a Catalunya. Finalment, es recullen els testimonis gràfics i audiovisuals que buscaven regularitzar els cànons femenins en tots els seus àmbits.

L’Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell acollirà aquesta exposició durant el mes de gener, des de dimarts 3 fins el dia 31 del mateix mes a la Sala Polivalent, tot just acabada de reformar durant les darreres setmanes. L'entrada a l'exposició és gratuïta i s’hi pot accedir en l'horari habitual d'obertura al públic.

Informació exposició: https://www.fundaciosabadell.cat/espai-cultura/dones-ficcions-i-realitats/