L'Espai Cultura recupera una Diada de Sant Jordi plena d'activitats, cultura i espectacles

Els jardinets acolliran les activitats de la diada, que inclouen actuacions teatrals i espectacles infantils.

La Fundació 1859 Caixa Sabadell també obrirà les portes dels seus edificis modernistes per a ser visitats.

Com en anys anteriors, els Jardinets també comptaran amb paradetes de llibreters on trobar totes les novetats en matèria de literatura infantil i juvenil.

La propera diada de Sant Jordi representa una tornada a la normalitat per a l’Espai Cultura, després de dos anys d’alteracions en la programació per les mesures sanitàries degudes a la COVID-19. Amb la majoria de restriccions aixecades, la diada de 2022 recuperarà la majoria d’actes i activitats habituals.

Els actes previstos, que començaran dissabte 23 a les 10 h i s’allargaran fins les 21 h, es centraran en els Jardinets de l’Espai Cultura. Allà, famílies i criatures podran gaudir de dos actuacions diferents de forma gratuïta. ‘Llegendes de Bèsties i Valentes’ és un espectacle de titelles i música amb dues llegendes diferents. Per altra banda, l’obra ‘La princesa i el drac’ ens presentarà la princesa Espirulina i les seves aventures. Sumant-se a aquestes representacions, també hi haurà diversos tallers i activitats pensats per a què nens i nenes hi puguin participar, com El Jardí de les endevinalles.

Així mateix, la Fundació 1859 Caixa Sabadell també organitza una jornada de portes obertes als edificis modernistes durant el matí de dissabte. Els visitants podran accedir tant a l’Espai Cultura, on podran gaudir de les seves tres exposicions —La ciència del joc, Mirades al Japó i 110 anys de l’edifici de l’Escola Industrial— i gaudir de l’antiga seu de Caixa Sabadell, l’edifici modernista ubicat al carrer de Gràcia.

Completant les propostes per a Sant Jordi, no hi podien faltar les tradicionals parades de llibres i roses. Enguany, els llibreters ompliran els jardinets amb les darreres novetats literàries així com clàssics i altres propostes especialment adreçades al públic infantil i juvenil.

Paral·lelament, els visitants també podran gaudir de ‘El Cafè dels jardinets’, l’espai de restauració de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, que obrirà les seves portes coincidint amb la diada i que oferirà els seus serveis durant tot el dia.

En aquest context festiu, la Fundació 1859 Caixa Sabadell també vol aprofitar per a recordar que els Jardinets de l’Espai Cultura són un espai obert a tots els sabadellencs i sabadellenques, i que és necessària la col·laboració de tothom per a mantenir-los en un bon estat per al gaudi de tots els visitants.

Aquesta diada compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l'Ajuntament de Sabadell.

Programa d’activitats dissabte 23 d’abril:

PARADES DE LLIBRES

Horari: de 10 a 21 h

Lloc: Jardí de l’Espai Cultura (c. d’en Font, 1)

Amb la col·laboració dels llibreters i entitats de la ciutat

EXPOSICIÓ: LA CIÈNCIA DEL JOC

Lloc: Sala 1 de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

EXPOSICIÓ: MIRADES AL JAPÓ

Lloc: Sala 2 de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

EXPOSICIÓ: 110 ANYS DE L'EDIFICI DE L'ESCOLA INDUSTRIAL

Lloc: Sala 3 de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

PORTES OBERTES ALS EDIFICIS MODERNISTES DE LA FUNDACIÓ 1859 CAIXA SABADELL