Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

La Fundació Barnola-Vallribera i la Fundació 1859 Caixa Sabadell signen un nou conveni per a l'Espai Cultura

• L’acord permetrà aplicar descomptes als tallers pedagògics de l’Espai Cultura per a escoles considerades de màxima complexitat i incloses al Pla d’Entorn.
  • El conveni té efecte des de gener de 2022, i podria beneficiar a prop de 900 alumnes durant el curs actual.
  • Durant el curs 2021-22 està previst que prop de 10.000 escolars (més de 400 grups) participin en algun dels més de 40 tallers que ofereix l’Espai Cultura.

El passat febrer el Sr. Joan Manau Valor, president de la Fundació Benèfica-privada Barnola-Vallribera, Sant Josep i el Sr. Joan Carles Sunyer Vilar, director de la Fundació 1859 Caixa Sabadell van signar un conveni de col·laboració en relació a les activitats escolars realitzades a l’Espai Cultura de Sabadell.

La Fundació Benèfica Privada Barnola-Vallribera, Sant Josep és una entitat sense afany de lucre que neix amb l’objectiu i la responsabilitat de proporcionar ajuts i protecció a la infància i la joventut, així com a la tercera edat, per subvenir les seves necessitats d’alimentació, salut, vestit i educació.

Aquest nou conveni signat entre les dues fundacions té efecte des de l’1 de gener de 2022 i assegura la creació d’un programa de beques, destinat a oferir descomptes de fins al 20% en els tallers escolars que ofereix l’Espai Cultura. Els descomptes estan orientats a centres educatius considerats de màxima complexitat i inclosos al Pla d’Entorn.

Durant el curs 2021-22 beneficiarà a 10 escoles, amb un total de 40 grups i prop de 900 alumnes, i s’ha signat amb la intenció de mantenir-se durant els propers anys.

Pel que fa les escoles beneficiades, és el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya qui estableix un llistat de centres educatius considerats com de màxima complexitat en funció dels indicadors del context sòcio-econòmic deprimit de l’entorn on s’ubica el centre. A aquest llistat d’escoles de màxima complexitat cal sumar-hi les que es troben incloses als Plans Educatius d’Entorn, que a nivell municipal amplien el nombre de centres als que oferir una atenció preferent donat que els seus alumnes es troben en desavantatge respecte dels alumnes d’entorns més afavorits.

Actualment l’Espai Cultura compta amb una àmplia oferta de tallers escolars als que aquests centres poden optar amb descompte. El ventall, de més de 40 tallers diferents, inclou àrees d’aprenentatge com ciència, matemàtiques, audiovisuals i multimèdia, educació en valors o tecnologia i robòtica, adreçats per a alumnes tant de primària com d’ESO i Batxillerat. El curs passat, 2020-21, tot i les restriccions per motius sanitaris, es van realitzat gairebé 400 tallers pedagògics a l’Espai Cultura per a un total de prop de 8.000 alumnes.

El programa pedagògic de la Fundació 1859 Caixa Sabadell que es desenvolupa a l’Espai Cultura i a l’Espai Natura està avalat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, compta amb el segell de Qualitat del Consell d’Innovació Pedagògica, impulsat per l’IMEB i la UOC, i està inclòs al programa Ciutat i Escola de Sabadell.