Espai Natura. 50 anys de cultura i natura_ la nova exposició temporal a l'Espai Natura Fundació 1859

• El 21 d’abril de 1972 es va inaugurar l’Exposició Permanent d’Eines Agrícoles a la masia de Can Deu, remodelada en el Museu de la Vida al Camp el 13 de maig de 2000.
  • El projecte d’activitats pedagògiques s’inicià l’any 1976 i ha anat creixent fins esdevenir el Centre d’Activitats Ambientals de Can Deu, amb més de 40.000 visitants anualment.
  • L’equipament ofereix activitats de coneixement del medi natural i rural a tot tipus de públic: escolars, esplais, famílies, gent gran...
  • L’exposició “Espai Natura. 50 anys de cultura i natura” es podrà veure gratuïtament tots els diumenges en l’horari del Museu fins a mitjans d’octubre d’aquest any.

La Fundació 1859 Caixa Sabadell ha dissenyat una exposició per commemorar el 50è aniversari del Museu de la Vida al Camp i del Centre d’Activitats Ambientals de Can Deu, equipament de referència en els àmbits de la cultura popular tradicional i de l’educació ambiental.

L’exposició es podrà visitar gratuïtament tots els diumenges fins al 16 d’octubre de 2022 a la sala d’exposicions temporals del pati de la masia de Can Deu en l’horari del Museu, de 12:30 a 14:30h.

“Espai Natura. 50 anys de cultura i natura” fa un recorregut per la història de la finca de Can Deu emmarcant-la en el context del rodal agrícola de Sabadell, explica com i perquè es va crear l’actual Museu de la Vida al Camp, l’inici pioner l’any 1976 de les activitats pedagògiques en el que esdevindrà amb el temps l’actual Centre d’Activitats Ambientals i acaba amb la història i futur de l’Espai Natura.

Els textos de l’exposició estan complementats amb fotografies, documents, plànols, estris i eines que ens proporcionen una finestra per acostar-nos al passat i albirar el futur de l’equipament.

Per últim, al canal de youtube de la Fundació s’ha publicat un vídeo amb material fotogràfic i arxivístic extret de l’exposició. El vídeo es pot veure aquí.

L’exposició ha estat produïda per la Fundació 1859 Caixa Sabadell i compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Més informació sobre l’exposició:

La informació del Museu de la Vida al Camp i les Activitats ambientals es pot trobar a:
hhttp://www.fundaciosabadell.cat/espai-natura/