Balanç de la Festa BBVA de la Tardor: més de 3.200 assistents a l'Espai Natura Fundació 1859 Caixa Sabadell

Les dades enregistrades indiquen que han passat per la 8a edició de la Festa BBVA de la Tardor 3.232 persones. Considerem que és una xifra òptima per a l'entorn en el que es desenvolupa la Festa en una diada en la que hem pogut gaudir d'un temps càlid i ennuvolat.

El ventall d'activitats relacionades amb el coneixement del món rural i amb elements propis de la tardor, unit al bon temps ha atret a un nombrós públic de caire familiar que n’ha participat molt activament.

Com és habitual a la Festa BBVA de la Tardor, han destacat especialment les activitats directament lligades amb les tradicions pròpies d’aquesta estació de l’any. És el cas de la Castanyera Conta-contes i les rondalles tradicionals relacionades amb el seu ofici que les acabava obsequiant a les famílies que l’escoltaven amb un paperina de castanyes calentes. Per això ha hagut de cuinar 60 quilos de castanyes.

També cal destacar els tallers infantils, que enguany han estat “Decorem productes de tardor”, on els nens decoraven carbasses i moniatos, i “Plantem una hortalissa”, on els infants han plantat un espinac per endur-se'l a casa i fer-lo créixer per poder-lo menjar i “Fem una bomba de llavors” en la que s'han endut una pilota de fang farcida de terra i llavors de plantes mediterrànies per a poder sembrar-les als marges i talussos amb poca vegetació. I el públic ha gaudit molt contemplant com l’artista Judit Comes ha esculpit en directe una guineu dins d'una carbassa gegant mentre es fotografiaven envoltats de carbasses grans i petites.

A l’espai dels tallers hem pogut trobar-hi la principal novetat de la Festa amb la incorporació del taller de sostenibilitat “El Repte Circular” de la Fundació Antigues Caixes Catalanes. Tot jugant, els infants han hagut d'enfrontar-se als quatre grans reptes de la nostra societat: repensar el consum, reduir deixalles, reciclar els residus, i reutilitzar i regenerar-los.

D'igual manera, l’Espai gastronòmic, en que cinc entitats han ofert un tast de platets de tardor casolans, ha estat molt reeixit i original i celebrat pel públic, que ha pogut gaudir d'un arròs de verdures, un brou casolà i tres torrades: una amb codonyat, una segona amb olivada i raïm i la tercera amb botifarra i enciam. A més, algunes de les entitats donaven l'oportunitat de comprar els seus productes i endur-se a casa els sabors de la tardor.

Amb motiu de la Festa hem inaugurat una nova exposició temporal a l’espai ubicat al pati de la masia, “Fotografia del Vallès”, d’en Jaume Cusidó, en la que podrem gaudir de fotografies de paisatges, festes tradicionals i fenòmens meteorològics, captades en moments adients de llum, màgia i color, fins just abans de la Festa BBVA de la Primavera al mes d’abril de 2023.

Aquest 2022 els jocs autònoms d’enginy i creativitat han anat a càrrec de la companyia Toc de Fusta que ens han ofert “Els amics d’en Crusó” per al gaudi d'infants i grans. I per arrodonir-ho hem pogut seguir l’espectacle musical d’animació del grup Coloraines Band.

I com és tradició, els assistents a la Festa han pogut visitar la masia de Can Deu, seu del Museu de la Vida al Camp, i els animals de la granja. Els animals són sempre les més sorprenents per als infants.

Resumint, considerem que les dades són molt positives i que la vuitena edició de la Festa BBVA de la Tardor ha estat molt participativa.

Al següent enllaç podreu trobar algunes fotografies de la jornada (Autora: Berta Tiana)