Els envelats han estat un fenomen cultural que tingué una important rellevància a la societat catalana durant gairebé un segle i mig. Sorgits en el context dels canvis socials profunds de les primeres dècades del segle XIX, i com a conseqüència de la gran afecció que hi havia pel ball a la Barcelona de l’època, els envelats es van expandir ràpidament per tot el territori català i es van convertir en un element imprescindible i emblemàtic de les festes majors.

envelat-web

L'objectiu d’aquesta exposició és rescatar de l’oblit i reivindicar l’envelat com a bé patrimonial i creació original i significativa de l’arquitectura i de la cultura popular festiva catalana; estimular la recerca històrica i la salvaguarda documental i material en relació als envelats, i impulsar-ne la recuperació i recreació amb nous conceptes i formalitzacions.

La mostra, organitzada per la Fundació 1859 Caixa Sabadell, ha estat produïda pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l’Institut Ramon Muntaner. Està formada per 41 plafons autoportants que contenen el material expositiu, que inclou textos impresos, fotografies i elements sonors i visuals.

Podeu trobar més informació sobre «L'envelat. Arquitectura singular i símbol de la festa major» a la web del Departament de Cultura.

Entrada gratuïta

Horari de visita
De dimarts a divendres de 17 a 20:30 h; dissabtes, d’11 a 14 h i de 17 a 21 h; diumenges, d’11 a 14 h; dilluns i festius tancat.

L'envelat. Arquitectura singular i símbol de la festa major

Aqui tens un resum amb la informació més important sobre aquesta activitat:

Localització:
Data: