Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

Si tens ganes d’iniciar-te en l’àmbit del programari lliure, et proposem aquest taller dedicat als sistemes operatius basats en GNU/Linux: una alternativa gratuïta a Windows i altres sistemes centrada en el desenvolupament cooperatiu del programari per part dels mateixos usuaris.

Parlarem de la història i les diferents versions de Linux, aprendrem com instal·lar-lo en un ordinador i el seu funcionament bàsic i, per últim, ens introduirem en el món de la programació creant un programa amb llenguatge Bash.

L’objectiu principal del present taller és apropar la filosofia i la pràctica del programari lliure a persones interessades en el tema però que encara no són usuaris actius. Els sistemes operatius GNU/Linux són un primer pas fonamental en el món del programari lliure i el codi obert, essent moltes vegades la principal porta d’entrada dels usuaris a altres camps informàtics més complexos com ara la programació, el disseny gràfic i la creació multimèdia i artística amb eines alternatives als programes comercials, o fins i tot el moviment Maker, fonamentat en els valors de l’autoaprenentatge, el coneixement compartit i el Do It Yourself («fes-ho tu mateix»).

El taller serà impartit per Martí Puig (Sabadell, 1991), titulat en electrònica per l'IES Castellarnau. Ha treballat en diferents projectes i empreses d’electrònica i robòtica educativa. És administrador i fundador de la pàgina de Facebook Arduino Spain, i de l’acadèmia DyWork, on forma alumnes en robòtica educativa i electrònica. A l'Espai Cultura Fundació 1859 ja ha impartit nombrosos tallers, tant per a adults com per a infants, en l'àmbit del programari lliure i la cultura maker.

Durada: 4 sessions de 2 hores.

Horari: dissabtes d'11:30 a 13.30 h.

CONTINGUTS DEL TALLER

Sessió 1: introducció

- Què és el programari lliure? Avantatges i inconvenients.

- El sistema operatiuGNU/Linux: breu història de Linux.

- Què són les distribucions de programari? Principals opcions.

Sessió 2: instal·lem una distribució

- Aspectes bàsics.

- Funcionament de l’entorn gràfic.

- Funcionament del terminal.

Sessió 3: treballem amb Linux des del terminal

- Comandes bàsiques.

- Actualitzacions automàtiques.

- Iniciació al llenguatge Bash

Sessió 4: programem!

- Fem un programa amb Bash.

- Realitzem automatitzacions amb el planificador de tasques Cron.

Taller per a majors de 18 anys

Introducció al programari lliure amb Linux

Aqui tens un resum amb la informació més important sobre aquesta activitat:

Localització:
Data: