Balanç de la 9a Festa BBVA de la Tardor a l'Espai Natura

Balanç de la 9ª Festa BBVA de la Tardor, organitzada per la Fundació 1859 Caixa Sabadell i BBVA, celebrada a l'Espai Natura Fundació 1859 Caixa Sabadell aquest diumenge 29 d’octubre de 2023.

Les dades enregistrades indiquen que han passat per la 9a edició de la Festa BBVA de la Tardor prop de 3.000 persones, l’aforament previst. Considerem que és una xifra òptima per a l’entorn en el que es desenvolupa la Festa en una diada en la que hem pogut gaudir d’un temps càlid i assolellat.

El ventall d’activitats relacionades amb el coneixement del món rural i amb elements propis de la tardor, unit al bon temps ha atret a un nombrós públic de caire familiar que n’ha participat molt activament. La data triada, el diumenge en què iniciem l’horari d’hivern, també ha ajudat a esglaonar l’assistència del públic al llarg del matí.

Com és habitual a la Festa BBVA de la Tardor, han destacat especialment les activitats directament lligades amb les tradicions pròpies d’aquesta estació de l’any. És el cas de la Castanyera Conta-contes i les rondalles tradicionals relacionades amb el seu ofici que les rematava obsequiant a les famílies que l’escoltaven amb un paperina de castanyes calentes. Per això ha hagut de cuinar 60 quilos de castanyes per obsequiar als infants. També cal destacar els tallers infantils, que enguany han estat “Decorem un moniato”, on els nens han donat creativitat a aquests tubercle de tardor, “Fem un joc de tres en ratlla”, on els infants han decorat el tauler i les fitxes d’aquest joc tradicional i “Aprenem a picar ametlles” en la que han tastar el fruit sec que han obtingut amb el seu esforç sense aixafar-se els dits. I el públic ha gaudit molt contemplant com l’artista Judit Comes ha esculpit en directe tres cabres dins d’una carbassa gegant mentre es fotografiaven envoltats de carbasses grans i petites.

D’igual manera, la Mostra d’entitats en què cinc entitats es donaven a conèixer al públic assistent i en alguns casos donaven l’oportunitat de comprar els seus productes i endur-se a casa els sabors de la tardor. A destacar que enguany dues de les entitats participants commemoraven efemèrides: el 20è aniversari de l’Associació La Ruda i, en el cas de l’Associació de veïns Todos por Can Deu, el 50è aniversari de la construcció del barri de Can Deu.

Aquestes mateixes entitats conformaven l’Espai gastronòmic, on el públic ha pogut bescanviar els tiquets degustació per un tast de platets de tardor casolans. L’espai ha estat molt reeixit i original i celebrat pel públic, que ha pogut gaudir d’un arròs de verdures, un brou casolà, una pizza amb té verd i dues torrades: una amb codonyat i la segona amb botifarra i enciam.

Amb motiu de la Festa hem inaugurat una nova exposició temporal a l’espai ubicat al pati de la masia, “Escultures d’en Ferran Capdevila” en la que podrem gaudir de quatre escenografies amb peces de gran format en fusta i ferro. L’exposició es podrà visitar els diumenges al matí just fins les festes de Nadal d’enguany, a mig desembre de 2023

Aquest 2022 els jocs autònoms d’enginy i creativitat han anat a càrrec de la companyia Katakrak que ens han ofert “Andròmina” per al gaudi d’infants i grans. I per arrodonir-ho hem pogut seguir l’espectacle musical d’animació del grup Més tumàcat.

I com és tradició, els assistents a la Festa han pogut visitar la masia de Can Deu, seu del Museu de la Vida al Camp, i els animals de la granja.

Resumint, considerem que les dades són molt positives i que la novena edició de la Festa BBVA de la Tardor ha estat molt participativa.

Al següent enllaç podreu trobar algunes fotografies de la jornada (Autor: Juanma Peláez)