Del 25 de gener al 18 de març 2016 Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

Telèfon de reserva/venda:

DISPONIBILITAT I RESERVES ON LINE

Presentació

L’activitat consisteix en un recorregut guiat per l’exposició “Menús de guerra. Cuina d’avantguarda i supervivència” complementat amb un taller.

La visita ens permetrà conèixer la cuina de la Segona República, època en què, com en altres aspectes de la societat i la cultura, la cuina va viure uns temps de gran creativitat i modernització. Ho fa repassant l’evolució del concepte de gastronomia des de la cuina casolana fins a la dels grans restaurants a través de receptaris, llibres de cuina i revistes culinàries dels anys 30 i 40. Durant aquells temps, diverses persones i plataformes van apostar per modernitzar tot allò que havia quedat obsolet i per emmirallar-se en les tendències europees i mundials.

Per què actualment hi ha tants cuiners del nostre país (Ferran Adrià, Joan Roca, Carme Ruscalleda, Carles Gaig, Nando Jubany, etc.) reconeguts arreu del món? Doncs perquè els seus precursors ja es van fer notar. En el taller, manipulatiu, treballarem la piràmide dels aliments i els nens/es podran imaginar plats sostenibles, ecològics, saludables, ...

Objectius educatius:

Conèixer el passat per poder entendre millor el present.
Respectar i aprendre a valorar el patrimoni cultural i historicoartístic.
Identificar fets del passat, introduint el concepte d’història.
Ajudar a entendre que la realitat és canviant i que el pas del temps ho modifica tot.

»» Adreçat a alumnes de cicle superior de primària, ESO, formació professional i adults.

Competències bàsiques:

Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència comunicativa lingüística i audiovisual

Desenvolupament:

- Durada: 2 hores
- Nombre d'alumnes per sessió: fins a 2 grups classe simultàniament
- Dates de realització i horaris: Del 25 de gener al 18 de març de 2016, de 9:30 a 21h (a convenir).
- Lloc de realització: Espai Cultura Fundació Sabadell 1859: c. d’en Font núm. 25. Sabadell.
- Cost: 60 € per grup classe.
- Descomptes: 20% a les escoles de màxima complexitat i per a escoles clientes del BBVA
                          30% escoles de màxima complexitat clients del BBVA

Observacions:

No hi ha pausa entre la visita i el taller, si es vol esmorzar ha de ser abans o després de les activitats

Informació:

Persona de contacte: Mont Callarisa
Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat
Telèfon: 93 728 66 50 (de 15h a 21h, de dimarts a divendres)

Fes una consulta

Responsable: FUNDACIÓ ESPECIAL ANTIGA CAIXA SABADELL 1859 - NIF: G-66055286. Adreça postal: carrer Gràcia 17. Sabadell. Telèfon 937259522. Correu electrònic: fundacio@fundaciosabadell.cat

En nom de la Fundació tractem la informació que ens facilita amb la finalitat d'informar-lo de les activitats que organitzem. Les dades que ens proporcioni es conservaran mentre no ens indiqui el contrari. Les dades no se cediran a tercers llevat dels casos en què existeixi una obligació legal. Vostè té dret a obtenir informació sobre si a la Fundació estem tractant les seves dades personals per tant té dret a accedir a les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o sol·licitar la seva supressió.

He llegit les condicions i accepto els seus termes d'ús.