La ciència del joc
Espai Cultura Fundació 1859
Telèfon d’informació
93 725 95 22 (extensió 2)

Activitat organitzada per:
La ciència del joc
Descripció
Les societats han jugat sempre, però el joc ocupa l’oci de manera especialment significativa només quan les necessitats bàsiques han estat cobertes.
En un primer moment, el paper secundari del joc i les joguines fa que el seu vincle amb la tecnologia sigui bàsic o tingui a veure amb la simple transformació i aprofitament de la tecnologia més elemental i vigent.
Aquest fet s’ha vist trastocat al final del segle XX, quan l’oci ha esdevingut una veritable indústria que mou grans quantitats de diners i recursos de tota mena. El joc, aleshores, estableix una relació permanent amb la tecnologia d’avantguarda, amb l’objectiu d’oferir als jugadors experiències noves.
Els objectes que s’usen per jugar, per senzills que siguin, es basen en principis científics elementals, i segons la complexitat i les seves relacions podem classificar-los en tres grans àmbits:
Ciència a la natura:
Són joguines simples, compostes per només un element que exigeix que el jugador utilitzi les lleis científiques amb habilitat.
Ciència en moviment:
Són joguines basades en màquines que posen en relació elements simples per crear un mecanisme complex que el jugador utilitza per generar un desplaçament a partir de conceptes científics.
Ciència robòtica i digital:
Són els jocs o joguines basades en la tecnologia digital, per a comprensió de la qual fins fa no massa requeria d’un alt nivell de coneixements, i per aquesta raó el jugador només hi accedia com a mer usuari de les aplicacions lúdiques.
Materials de l'exposició:
- Fricció
- Baldufes
- Aire
- Elasticitat
- Autòmats
- Palanques
- Ones
- Engranatges
- Politges
- Robòtica
- Multimèdia
- RV i RA
Instruccions:
La ciència del joc
Telèfon
93 725 95 22 (extensió 2)
La ciència del joc
Correu electrònic
espaicultura@fundaciosabadell.cat
La ciència del joc
Activitats complementàries
Taller gratuït: ‘Dones científiques al llarg de la història
Descripció del taller:
Aquest taller proposa un recorregut per la història de la ciència de manera pràctica i manipulativa, tot treballant experimentalment en diferents àmbits de la ciència on les dones també hi tenen a dir. Els alumnes tindran l’oportunitat de realitzar experiments relacionats amb alguna de les científiques que, al llarg de la història, van fer algun descobriment vital per l’avenç de la ciència. Fent treball en equip hauran d’investigar la proposta de l’experiment i relacionar-lo amb el personatge (coneixes a la científica Inge Lehmann? o potser et sona més Marie Curie?) Podrem comprovar així com molts dels descobriments científics han estat realitzats per dones que, per diferents motius històrics, socials i culturals van quedar en segon pla.Al final, farem un joc on relacionarem diferents personatges, masculins i femenins amb els seus respectius descobriments i èpoques.
Data: Divendres 18 de novembre a les 18 h
Edats: de 8 a 12 anys.
Inscripcions: Per telèfon, trucant al 93 725 95 22 (ext. 2) o be enviant un correu a espaicultura@fundaciosabadell.cat
La ciència del joc
Visites comentades i conferències
Visita guiada (gratuïta):
Data: Dissabte 19 de novembre i 21 de gener, ambdues a les 11:30 h
Inscripcions: Per telèfon, trucant al 93 725 95 22 (ext. 2) o bé enviant un correu a espaicultura@fundaciosabadell.cat
La ciència del joc
Activitats gratuïtes
Fes una consulta