Del 12 de març 2021 al 31 de desembre 2022 Espai Cultura Fundació 1859

Telèfon de reserva/venda:
93 725 95 22 (extensió 2)

Descripció

Les societats han jugat sempre, però el joc ocupa l’oci de manera especialment significativa només quan les necessitats bàsiques han estat cobertes.

En un primer moment, el paper secundari del joc i les joguines fa que el seu vincle amb la tecnologia sigui bàsic o tingui a veure amb la simple transformació i aprofitament de la tecnologia més elemental i vigent.

exposició la ciència del joc

Aquest fet s’ha vist trastocat al final del segle XX, quan l’oci ha esdevingut una veritable indústria que mou grans quantitats de diners i recursos de tota mena. El joc, aleshores, estableix una relació permanent amb la tecnologia d’avantguarda, amb l’objectiu d’oferir als jugadors experiències noves.

exposició la ciència del joc

Els objectes que s’usen per jugar, per senzills que siguin, es basen en principis científics elementals, i segons la complexitat i les seves relacions podem classificar-los en tres grans àmbits:

Ciència a la natura:

Són joguines simples, compostes per només un element que exigeix que el jugador utilitzi les lleis científiques amb habilitat.

Ciència en moviment:

Són joguines basades en màquines que posen en relació elements simples per crear un mecanisme complex que el jugador utilitza per generar un desplaçament a partir de conceptes científics.

Ciència robòtica i digital:

Són els jocs o joguines basades en la tecnologia digital, per a comprensió de la qual fins fa no massa requeria d’un alt nivell de coneixements, i per aquesta raó el jugador només hi accedia com a mer usuari de les aplicacions lúdiques.

Materials de l'exposició:

7. KamiSumo I senzill
  8. Kamisumo II amb Origami

La ciència del joc

93 725 95 22 (extensió 2)

Activitats complementàries

Taller gratuït de ‘light painting’

Descripció del taller:

La proposta d’aquest taller és descobrir les característiques i propietats que té la llum, a partir de petites activitats i experiments. En un espai diàfan, els participants podran participar en grups grans, jugaran amb jocs de llums i miralls i així podran descobrir com funciona la reflexió de la llum, i també veurem quins colors formen la llum. Finalment, experimentarem amb diferents tipus de llums tot fent lightpainting.

Més informació: Els colors de la llum (escoles)

Data: dissabte 19 de març a les 11:30 h

Edats: de 6 a 10 anys.

Inscripcions: Per telèfon, trucant al 93 725 95 22 (ext. 2) o be enviant un correu a espaicultura@fundaciosabadell.cat

Taller gratuït ‘ciència, acció… reacció!

Descripció del taller:

La idea del taller gira al voltant d’alguns elements científics. Amb l’ús d’elements mecànics senzills, experimentarem que tota acció que realitzem sobre un objecte, reacciona d’una manera. Els participants aprendran sobre dos tipus de forces; Forces invisibles i forces ondulatòries.

Experimentarem amb el magnetisme i les seves característiques a través del joc, així com el moviment de les ones mitjançant el joc de Kamisumo, fent lluitadors de sumo amb origami, entre d’altres activitats.

Informació sobre el taller: Ciència, acció… reacció! (escoles)

Edats: de 6 a 10 anys.

Data: dissabte 4 de juny a les 11:30 h

Tots els tallers són gratuïts i requereixen inscripció prèvia.

Visites comentades i conferències

Visita guiada (gratuïta):

Data: Dissabte 7 de maig a les 11:30 h

Inscripcions: Per telèfon, trucant al 93 725 95 22 (ext. 2) o bé enviant un correu a espaicultura@fundaciosabadell.cat

Activitats gratuïtes

Fes una consulta

Responsable: FUNDACIÓ ESPECIAL ANTIGA CAIXA SABADELL 1859 - NIF: G-66055286. Adreça postal: carrer Gràcia 17. Sabadell. Telèfon 937259522. Correu electrònic: fundacio@fundaciosabadell.cat

En nom de la Fundació tractem la informació que ens facilita amb la finalitat d'informar-lo de les activitats que organitzem. Les dades que ens proporcioni es conservaran mentre no ens indiqui el contrari. Les dades no se cediran a tercers llevat dels casos en què existeixi una obligació legal. Vostè té dret a obtenir informació sobre si a la Fundació estem tractant les seves dades personals per tant té dret a accedir a les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o sol·licitar la seva supressió.

He llegit les condicions i accepto els seus termes d'ús.