De l'1 de gener 2020 al 31 de desembre 2023
Espai Cultura Fundació 1859

Telèfon d’informació
93 725 95 22 (extensió 2)

Descripció

Les societats han jugat sempre, però el joc ocupa l’oci de manera especialment significativa només quan les necessitats bàsiques han estat cobertes.

En un primer moment, el paper secundari del joc i les joguines fa que el seu vincle amb la tecnologia sigui bàsic o tingui a veure amb la simple transformació i aprofitament de la tecnologia més elemental i vigent.

exposició la ciència del joc

Aquest fet s’ha vist trastocat al final del segle XX, quan l’oci ha esdevingut una veritable indústria que mou grans quantitats de diners i recursos de tota mena. El joc, aleshores, estableix una relació permanent amb la tecnologia d’avantguarda, amb l’objectiu d’oferir als jugadors experiències noves.

exposició la ciència del joc

Els objectes que s’usen per jugar, per senzills que siguin, es basen en principis científics elementals, i segons la complexitat i les seves relacions podem classificar-los en tres grans àmbits:

Ciència a la natura:

Són joguines simples, compostes per només un element que exigeix que el jugador utilitzi les lleis científiques amb habilitat.

Ciència en moviment:

Són joguines basades en màquines que posen en relació elements simples per crear un mecanisme complex que el jugador utilitza per generar un desplaçament a partir de conceptes científics.

Ciència robòtica i digital:

Són els jocs o joguines basades en la tecnologia digital, per a comprensió de la qual fins fa no massa requeria d’un alt nivell de coneixements, i per aquesta raó el jugador només hi accedia com a mer usuari de les aplicacions lúdiques.

Materials de l'exposició:

7. KamiSumo I senzill
  8. Kamisumo II amb Origami

La ciència del joc

93 725 95 22 (extensió 2)

Activitats complementàries

Taller gratuït: ‘Dones científiques al llarg de la història

Descripció del taller:

Aquest taller proposa un recorregut per la història de la ciència de manera pràctica i manipulativa, tot treballant experimentalment en diferents àmbits de la ciència on les dones també hi tenen a dir. Els alumnes tindran l’oportunitat de realitzar experiments relacionats amb alguna de les científiques que, al llarg de la història, van fer algun descobriment vital per l’avenç de la ciència. Fent treball en equip hauran d’investigar la proposta de l’experiment i relacionar-lo amb el personatge (coneixes a la científica Inge Lehmann? o potser et sona més Marie Curie?) Podrem comprovar així com molts dels descobriments científics han estat realitzats per dones que, per diferents motius històrics, socials i culturals van quedar en segon pla.Al final, farem un joc on relacionarem diferents personatges, masculins i femenins amb els seus respectius descobriments i èpoques.

Data: Divendres 18 de novembre a les 18 h

Edats: de 8 a 12 anys.

Inscripcions: Per telèfon, trucant al 93 725 95 22 (ext. 2) o be enviant un correu a espaicultura@fundaciosabadell.cat

Visites comentades i conferències

Visita guiada (gratuïta):

Data: Dissabte 19 de novembre i 21 de gener, ambdues a les 11:30 h

Inscripcions: Per telèfon, trucant al 93 725 95 22 (ext. 2) o bé enviant un correu a espaicultura@fundaciosabadell.cat

Activitats gratuïtes

Fes una consulta

Responsable: FUNDACIÓ ESPECIAL ANTIGA CAIXA SABADELL 1859 - NIF: G-66055286. Adreça postal: carrer Gràcia 17. Sabadell. Telèfon 937259522. Correu electrònic: fundacio@fundaciosabadell.cat

En nom de la Fundació tractem la informació que ens facilita amb la finalitat d'informar-lo de les activitats que organitzem. Les dades que ens proporcioni es conservaran mentre no ens indiqui el contrari. Les dades no se cediran a tercers llevat dels casos en què existeixi una obligació legal. Vostè té dret a obtenir informació sobre si a la Fundació estem tractant les seves dades personals per tant té dret a accedir a les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o sol·licitar la seva supressió.

He llegit les condicions i accepto els seus termes d'ús.