Telèfon de reserva/venda:
93 725 95 22 (extensió 2)

Descripció

NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, es recomana tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.

A qui s'adreça:

Alumnes de 2n i 3r cicle d'educació primària i alumnes de primer cicle d'ESO.

Descripció:

Aquest taller proposa un recorregut per la història de la ciència de manera pràctica i manipulativa.Ens centrarem en l’experimentació de diferents àmbits de la ciència treballant cooperativament.

Els alumnes tindran l’oportunitat de realitzar diferents experiments relacionats amb algun científic/a important al llarg de la història. Fent treball en equip hauran d’investigar la proposta d’experiment i relacionar-lo amb el personatge històric (coneixes a la científica Inge Lehmann? O potser et sona més en Leonardo Da Vinci?).Podrem així comprovar que la ciència engloba molts àmbits i que no coneix de temps; cada època ha tingut els seus moments i els seus descobriments. Qui sap, els petits científics/ques d’avui podrien ser els futurs inventors!

Es pot oferir com a complement de la visita jugada de l’exposició «La ciència del joc».

Objectius:

• Estimular la història com a part de la ciència.
  • Despertar l’interès en la ciència convertint-la en una cosa real i rellevant.
  • Millorar les habilitats de raonament i de resolució de problemes.
  • Destacar el paper de les dones en l’àmbit dels descobriments científics.

Competències bàsiques:

• Competència d'aprendre a aprendre.
  • Competència social i ciutadana.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic, en horari a convenir

Durada: 1 hora  (a l'Espai Cultura i a l'escola) o 1 hora i 30 minuts (només a l'Espai Cultura).

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25, Sabadell.

Cost: 90 € per grup classe (taller d'1 hora) o 115 € per grup classe (taller d'1 hora i trenta minuts).

Cost a l'escola: 115 € per grup classe (taller d'1 hora).

Descompte del 15% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn

Descompte del 15% a les escoles de Màxima Complexitat

Invents científics

93 725 95 22 (extensió 2)

Fes una consulta

Responsable: FUNDACIÓ ESPECIAL ANTIGA CAIXA SABADELL 1859 - NIF: G-66055286. Adreça postal: carrer Gràcia 17. Sabadell. Telèfon 937259522. Correu electrònic: fundacio@fundaciosabadell.cat

En nom de la Fundació tractem la informació que ens facilita amb la finalitat d'informar-lo de les activitats que organitzem. Les dades que ens proporcioni es conservaran mentre no ens indiqui el contrari. Les dades no se cediran a tercers llevat dels casos en què existeixi una obligació legal. Vostè té dret a obtenir informació sobre si a la Fundació estem tractant les seves dades personals per tant té dret a accedir a les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o sol·licitar la seva supressió.

He llegit les condicions i accepto els seus termes d'ús.