Calidoscopi

De l'1 de setembre al 23 d'octubre 2022 Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell

Activitat organitzada per:

Calidoscopi

L’exposició Calidoscopi consta de vint-i-quatre mobles, en els quals s’allotgen mòbils, periscopis gegants i calidoscopis de moltes formes, mides i colors diferents. Es tracta d’una exposició interactiva, ja que, mirant per un extrem del tub i dirigint-lo cap a la llum, l’espectador/a pot veure, sempre en forma d’estrella, els cossos que hi ha entre les dues làmines de vidre que conformen el calidoscopi: aigua, vidres, plomes, metalls, llavors, etc. Fent-lo girar, es canvia la disposició dels elements i, per tant, es creen imatges sorprenents. Les combinacions de llum i color són inesgotables.

L’exposició va ser creada i construïda l’any 1991, a la ciutat de Sabadell. Els seus creadors, Joan Serra (Art del Vitrall) i Alfons Llobet (L’Obrador), després de vint-i-vuit anys d’itinerància de l’exposició per diferents indrets del país, han decidit cedir-la a una entitat social de la ciutat.

*La mostra és apta per a persones de totes les edats, però està especialment destinada a infants, d’entre 3 a 12 anys.

Apadrina un calidoscopi

CIPO posa en marxa el programa de captació de fons Apadrina un calidoscopi per ajudar els usuaris/es amb discapacitat intel·lectual de CIPO que es troben en situació de vulnerabilitat a sufragar els costos d’elements com ulleres, ortodòncia, ortopèdia o aparells auditius.

A cadascun dels calidoscopis se’ls ha assignat un valor simbòlic. L’objectiu és aconseguir el total d’aquest import gràcies a les donacions de ciutadania, empreses, institucions... els quals es convertiran en padrins o padrines del moble. La donació no cal que cobreixi el valor total del calidoscopi, sinó que es poden fer petites donacions, com si fos una campanya de micromecenatge.

Un cop assolit el valor simbòlic, aquest moble queda apadrinat i els padrins/es decidiran què fer amb ell. Hi ha la possibilitat de donar el calidoscopi a una altra entitat de la ciutat, perquè pugui tenir-lo a les seves instal·lacions i que el puguin gaudir els seus usuaris o usuàries.

La Fundació CIPO compartirà part de la recaptació obtinguda amb una altra entitat sabadellenca que treballa per donar un sostre a persones amb exclusió residencial severa: l’Associació Ningú Sense Sostre.

Les donacions es poden fer a través de Bizum o a la pàgina web cipo.cat/calidoscopi/

CIPO

CIPO, S.C.C.L. és una cooperativa sense afany de lucre que treballa per la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental i les seves famílies, generant suports i oportunitats per al desenvolupament del projecte de vida de cada persona.

Va néixer l’any 1968 a partir de la iniciativa i de l’esforç d’un grup de pares i mares de joves amb discapacitat intel·lectual de Sabadell, com una alternativa normalitzada a l’acabament de l’etapa escolar dels seus fills i filles. Aquest grup de pares i mares, com ja havien fet durant l’etapa escolar (creant el que aleshores s’anomenaven “escoles especials”), posen en marxa un taller perquè aquestes persones puguin accedir al món laboral.

Actualment, l’activitat laboral de l’entitat es porta a terme mitjançant el Centre Especial de Treball, el qual ofereix serveis de medi natural i jardineria, generals, industrials, gestió de residus i restauració (L’Amanidor). A més, gestiona un Centre de Teràpia Ocupacional i disposa d’un Servei d’Acolliment Residencial, amb dues Llars residència a la ciutat de Sabadell, i d’un Servei d’Atenció a les Famílies.

Fes una consulta

Responsable: FUNDACIÓ ESPECIAL ANTIGA CAIXA SABADELL 1859 - NIF: G-66055286. Adreça postal: carrer Gràcia 17. Sabadell. Telèfon 937259522. Correu electrònic: fundacio@fundaciosabadell.cat

En nom de la Fundació tractem la informació que ens facilita amb la finalitat d'informar-lo de les activitats que organitzem. Les dades que ens proporcioni es conservaran mentre no ens indiqui el contrari. Les dades no se cediran a tercers llevat dels casos en què existeixi una obligació legal. Vostè té dret a obtenir informació sobre si a la Fundació estem tractant les seves dades personals per tant té dret a accedir a les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o sol·licitar la seva supressió.

He llegit les condicions i accepto els seus termes d'ús.