Anar al contingut
Anar al peu de pàgina
Anar al menú
Acceptar

A qui s'adreça: Alumnes d’educació primària.

Descripció:

'Art, geometria i expressió corporal' proposa obrir la mirada entorn la pràctica del dibuix, amb l'objectiu d'experimentar altres maneres de dibuixar deslligades de la representació naturalista i del virtuosisme tècnic. Entendrem el dibuix com el rastre d'un gest efímer que involucra tot el cos. Un dibuix que es desenvolupa en moviment, a partir d'una acció corporal, individual o col·lectiva, i que posa l'èmfasi en la capacitat expressiva del traç i en el procés creatiu.

Com a referent prendrem l’Art espirogràfic humà, l’art de crear dibuixos de formes geomètriques a partir del moviment del nostre cos. Una disciplina que integra dibuix i moviment corporal i que permet treballar la consciència de la simetria i dels límits del nostre cos, la coordinació motriu i la respiració.

Els nens comencen a fer gargots amb 2-3 anys. A poc a poc aprenen a controlar els seus moviments, veuen la relació entre el moviment de la seva mà i les formes que fa, aprenen a dominar-lo i a guiar el seu traç. L’art espirogràfic humà es basa en aquest aprenentatge innat natural del nen, en aquest primer moviment conscient per controlar el moviment i descobrir la petjada del seu gest.

L'Art espirogràfic es basa en la idea de l'espirograf, una joguina que permet fer dibuixos geomètrics amb unes peces de plàstic que funcionen com a engranatges. En comptes, però, de treballar amb plantilles per crear dibuixos geomètrics, s'usa el moviment del propi cos.

Ens inspirarem en l’obra de dos artistes nord-americans, la Heather Hansen i el Tony Orrico. Veurem com treballen, com mouen el seu cos. Les seves obres són tot un espectacle, una performance en viu i en directe, de resultats sorprenents.

Objectius:

• Obrir la visió del dibuix, potenciant el valor del gest i del traç, alliberant-lo de la subordinació a la representació i al virtuosisme tècnic.
  • Estimular el potencial creatiu del cos, connectant les qualitats expressives dels moviments corporals i les qualitats expressives del traç.
  • Fomentar l'acció cooperativa, superant els límits de l'autoria individual, i el potencial creatiu d'una acció grupal.
  • Considerar l'experimentació com a eina metodològica de treball.
  • Afavorir processos per enfortir la confiança en el nostre potencial creatiu innat i en nosaltres mateixos.
  • Superar les limitacions dels formats habituals de creació, concebent l'espai físic com un marc expandit d'experimentació per la creativitat.
  • Enriquir la cultura visual

Competències bàsiques:

• Competència emprenedora
  • Competència en comunicació lingüística
  • Competència en consciència i expressió culturals
  • Competència personal, social i aprendre a aprendre

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir

Durada: 1 hora i 30 minuts

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25, Sabadell

Cost: 200 € per grup classe