Una programació pensada per acostar infants i joves a la robòtica i les noves tecnologies d'una forma lúdica i creativa!

Lego WeDo: construïm robots

divendres, 19 de febrer 2021 a les 18 h

Taller per iniciar els infants a la robòtica. Aprenem plegats a construir figures robòtiques, pas a pas, i en acabar veiem com es controlen des de l’ordinador.

Descobreix en Bee-bot

dissabte, 27 de febrer 2021 a les 11.30 h

El Bee-bot és un petit robot amb forma d’abella, concebut per iniciar els més petits a la robòtica. Mentre juguen amb ell, aprenen a donar-li instruccions perquè segueixi un camí traçat i així es treballa el llenguatge direccional: girs, lateralitats i altres conceptes.

Lego WeDo 2.0: programem robots

divendres, 5 de març 2021 a les 18 h

Lego WeDo 2.0 permet la construcció de diferents robots, ara sense fils, i amb propostes de modificacions sobre el mateix robot, incentivant no només la mateixa construcció sinó també la resolució de problemes.

Fem un videojoc online: spaceshooter

Del 12 al 19 de març 2021 a les 18 h

El taller està centrat, d'una banda, en el procés creatiu d'un videojoc del gènere «spaceshooter» i, de l'altra, en la dinàmica de compartir el resultat amb els companys de l'aula i a la xarxa.

Autòmats de Lego en acció!

dissabte, 20 de març 2021 a les 11.30 h

Els autòmats són màquines que imiten la figura i els moviments d’un ésser animat. En aquest taller els alumnes aprendran quines peces fan funcionar els autòmats (lleves, bieles, etc.) i com poden interactuar amb ells fent les seves pròpies creacions a partir de peces de Lego i un model de fusta.

Dissenya el teu univers en realitat virtual i augmentada

Del 29 de març al 1 d'abril 2021 a les 10 h

En aquest taller, creem els seus propis mons de realitat virtual i realitat augmentada a partir d’una plataforma molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar.

Lego: màquines motoritzades

dissabte, 10 d'abril 2021 a les 11.30 h

Tot jugant a construir vehicles i màquines, en aquest taller els infants descobreixen politges, engranatges i alguns conceptes bàsics de la mecànica: una àrea de coneixement indispensable en altres camps de la tecnologia com ara la robòtica.

Fes la teva rosa de Sant Jordi electrònica!

divendres, 16 d'abril 2021 a les 18 h

Amb l’ajut d’uns petits elements electrònics anomenats Chibitronics, els participants tindran l’ocasió de crear la seva pròpia rosa de Sant Jordi a partir de circuits elèctrics, mentre aprenen sobre l’electrònica d’una manera visual i intuïtiva.

Lego Spike Prime

dissabte, 24 d'abril 2021 a les 11.30 h

Un nou set de Lego que combina elements de construcció amb un «hardware» molt fàcil d’utilitzar i un intuïtiu llenguatge de programació en format trencaclosques.

Construeix cúpules de Leonardo

dissabte, 8 de maig 2021 a les 11.30 h

Leonardome és un recurs lúdic educatiu que permet construir estructures ideades per Leonardo da Vinci. A partir de diferents patrons geomètrics podem aixecar «cúpules autosostenibles»: els seus elements no necessiten cap element d’unió. Les cúpules permeten treballar conceptes relacionats amb la geometria, la tecnologia, l’art i la història.