Consulta les nostres propostes pedagògiques adreçades a grups escolars.

Experimentem amb el gravat

Espai Cultura / Escoles

En aquest taller ens aproparem a la tècnica del gravat. Un gravat és una estampa obtinguda per impressió d’una matriu sobre la que hem incidit prèviament amb una eina punxant. L’objectiu del taller és que els alumnes coneguin i experimentin amb tècniques artístiques tradicionals centrant-nos en el procés d’elaboració de [...] Continua llegint

Crea la teva Rosa electrònica

Espai Cultura / Escoles

Aquest taller proposa la construcció d’una rosa lluminosa a partir de la creació d’un circuit elèctric i material divers.

Lego Motoritzat

Espai Cultura / Escoles

Aquest taller dóna les eines per descobrir com funciona el món real a partir de màquines complexes a partir de la construcció

Autòmats de Lego en acció!

Espai Cultura / Escoles

En aquest taller els alumnes aprendran quines peces fan funcionar els autòmats (lleves, bieles, etc.) i com poden interactuar amb ells fent les seves pròpies creacions a partir de peces de Lego i un model de fusta.

Enginys tecnològics: de l’engranatge a la programació

Espai Cultura / Escoles

Aquest taller proposa un recorregut per la tecnologia de manera pràctica i manipulativa. Ens centrarem en quatre aspectes bàsics: els engranatges, circuits elèctrics, construccions makers i la programació amb robots.

Aventures de cine

Espai Cultura / Escoles

Preparem el guió i l’«storyboard» d’un curtmetratge de cinema mut del qual ells mateixos participants en seran els actors.

Bàsic, l'oposat a l'àcid

Espai Cultura / Escoles

Què és un àcid? Què és una base? Què és el pH? En aquest taller donarem resposta a aquestes preguntes i mostrarem mètodes experimentals segurs per poder diferenciar-les de manera tant rigorosa com divertida.

Ciència, acció... Reacció!

Espai Cultura / Escoles

La idea del taller gira al voltant d’alguns elements científics. Amb l’ús d’elements mecànics senzills, experimentarem que tota acció que realitzem sobre un objecte, reacciona d’una manera. Segons els camins i construccions que realitzem, la resposta final serà una o altra.

Capes de la terra i tectònica de plaques

Espai Cultura / Escoles

En aquesta activitat conèixerem com és l’interior del planeta i com està format, així com els processos que es generen quan s’interacciona en aquest món geològic.

Els colors de la llum

Espai Cultura / Escoles

La proposta d’aquest taller és descobrir les característiques i propietats que té la llum, a partir de petites activitats i experiments.