La Fundació 1859 Caixa Sabadell es regeix per un Patronat integrat per persones físiques o jurídiques públiques i privades. Les seves funcions principals són vetllar pel compliment de la missió i finalitats establertes en els estatuts de l’entitat, tot assegurant la seva sostenibilitat. El Patronat es reuneix de forma regular amb l’objectiu d’orientar en qüestions d’importància com són: la gestió econòmica, línies de programació, el Pla estratègic institucional o reflexions que es fan sobre perspectives de futur.

La composició actual és la següent:

President

• Joan B. Casas

Vicepresident

• Francesc Clusella

Secretari

• Josep Masip

Vocals

• Xavier Sauquet, Ajuntament de Sabadell

• Antoni Maria Brunet, Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell

• Josep Roca, Fundació Privada Gremi de Fabricants de Sabadell

• Josep M. Manyosa, Unió Excursionista de Sabadell

• Claudi Martí, Club Natació Sabadell

• Carlos E. Sánchez, Universitat Autònoma de Barcelona

• Manel Sabés

• Joan Carles Sunyer

Codi de bon govern de la Fundació

Aquest codi té per objecte establir unes directrius i obligacions pel bon govern de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, així com dotar de màxima transparència l’activitat fundacional.

Codi ètic expressiu del caràcter i valors de la Fundació

El codi ètic pretén definir el caràcter i valors de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, els quals hauran de regir llur actuació.