Seguiment de la vegetació natural al Bosc de Can Deu Amidament de les espècies d'arbre de regeneració natural

Del 1 de juliol al 30 de desembre 2016
Bosc de Can Deu

Activitat organitzada per:
.

IMG_20160727_105615 (1)

Parcel·les de seguiment de la vegetació de regeneració

Aquest mes de juliol estem fent la recollida de dades de les parcel·les de seguiment del desenvolupament de la vegetació de regeneració al bosc de Can Deu per tal de poder seguir el seu creixement i poder avaluar la recuperació natural de la forest.

Com vàrem comentar en el seu moment, hi ha establertes tres zones de seguiment en les que hem marcat 50 exemplars de les espècies d'arbres presents per a cada zona. Dos cops l'any, coincidint amb el final dels períodes de creixement de la primavera i la tardor, es recolliran dades dels mateixos exemplars per saber com es van desenvolupant, a més de fer una visió de conjunt de les espècies arbustives presents a cada zona d'estudi.

IMG_20160727_105615 (1)

L'espai on es troben les parcel·les de seguiment es troben indicades en els nous plafons

Les actuacions al Bosc de Can Deu compten amb la col·laboració de:

logo color sense fons

DB Xarxa de Parcs Naturals horitzontal 201 (1)

i de QP foundation   logo Blat

Regs de manteniment de la reforestació al Bosc de Can Deu (juliol de 2016

• L'ADF de Sabadell ha fet un reg de manteniment a les quatre zones reforestades del Bosc de Can Deu aquest mes de juliol
  • L'actuació estava programada seguint les conclusions de la Comissió Tècnica per al futur del Bosc de Can Deu
  • L'objectiu del reg és afavorir la implantació dels arbres malgrat el període de sequera estival i està prevista una segona ronda al mes d'agost

La Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 va encarregar a l'ADF Sabadell la realització del reg, que té com a principal objectiu afavorir la supervivència del major nombre possible dels abrets plantats al gener i febrer passats. L'estiu és el període de l'any més perillós per la implantació dels plançons a causa de les elevades temperatures i la poca precipitació, donat que les plantes encara han de desenvolupar suficientment les arrels. En funció de com es desenvolupi l'estiu, al mes d'agost es preveu que caldrà realitzar una segona regada.

Els regs s'han fet el divendres 8 de juliol (àrea de Sant Julià), diumenge 10 de juliol (àrea de Vallehermoso), dijous 14 de juliol (aparcament Ctra. Sabadell/Matadepera) i dissabte 16 de juliol (àrea de Sant Vicenç).

A diferència de les jornades populars de reforestació del gener/febrer i de manteniment de la reforestació de maig/juny, en aquesta ocasió no s'ha demanat la col·laboració de la ciutadania i de les entitats de la ciutat, però des de la Fundació continuem convençuts que l'èxit de la regeneració del bosc passa també per la implicació dels seus usuaris. És per això que volem tornar a convocar-los per les jornades de manteniment i reposició de fallades (abrets morts) del proper hivern.

Novament volem recordar als usuaris del Bosc la importància de ser respectuosos amb la vegetació, en especial en època de risc de incendi forestal. Recomanem a tothom que utilitzi els camins, no llenci deixalles ni faci foc al bosc.

Moltes gràcies a tothom per contribuir a recuperar aquest espai.

IMG-20160710-WA0004

espainatura@fundaciosabadell.cat

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>