Seguim treballant en la recuperació del bosc! Jornades de manteniment i suport a la reforestació

Del 29 de maig al 19 de juny 2016 de les 9:30h a les 14:00h
Espai Natura Fundació Sabadell 1859

Activitat organitzada per:

Bosc imatge activitat

JORNADES DE  SEGUIMENT DE LA REFORESTACIÓ

AL BOSC DE CAN DEU

La Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, entitat sense ànim de lucre propietària del Bosc de Can Deu, i el Grup BBVA voldríem donar-vos les gràcies per la vostra col·laboració desinteressada en la recuperació del bosc després de les ventades de desembre de 2014, ja sigui individualment o amb una de les entitats col·laboradores, i convocar-vos a participar de les jornades de manteniment de les zones reforestades als mesos de gener i febrer

El principal objectiu de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 és mantenir i donar a conèixer el ric patrimoni natural, històric i cultural que atresora, i que, per extensió, és una mostra del passat vallesà. Però també i molt important, oferir el Bosc de Can Deu per a l’ús social de la ciutadania de Sabadell i poblacions properes.

Creiem que la millor manera d’assegurar la reforestació és comptant amb la complicitat i la col·laboració d’aquells qui són usuaris del bosc i el senten seu. Amb aquest objectiu els mesos de gener i febrer vàrem organitzar, juntament amb el Grup BBVA, unes jornades de plantació en les zones d’accessos al bosc. Aquests quatre sectors on es va intervenir són els que tenen el sòl més compactat i, per tant, és feia necessària aquesta plantació. Un dels aspectes que més valorem és la participació majoritària de grups familiars, tot col·laborant pares i fills en una tasca de futur.

Dins la programació establerta per la Comissió Tècnica pel Futur del Bosc de Can Deu, abans de l’estiu voldríem convocar-vos a participar d’unes jornades de manteniment de les zones reforestades que al mateix temps seran educatives per al conjunt de participants. A aquestes jornades, que també organitzem amb el Grup BBVA, s’hi ha afegit QuadPack Foundation i la Corredoria d’Assegurances Blat

Dates i zones d’actuació:

- diumenge 29 de maig: àrea de Vallehermoso.

- diumenge 5 de juny: àrea de l’aparcament de la carretera Sabadell/Matadepera.

- diumenge 12 de juny: àrea de Sant Julià.

- diumenge 19 de juny: àrea de Sant Vicenç de Verders

Per tal de facilitar la preparació i logística de les jornades, és important que qui vulgui participar-hi ho sol·liciti prèviament al correu electrònic de l’Espai Natura indicant un nom de contacte, el nombre d’adults i nens participants, l’edat dels nens i la data en què voldrien participar: (espainatura@fundaciosabadell.cat)

Objectius de les jornades:

• la recuperació del medi natural, tot arranjant les zones que es van reforestar amb plançons d’arbres que, amb el temps, esdevindran arbres adults i formaran un bosc.
  • el coneixement i divulgació del projecte de recuperació del bosc. S’aprofitarà per explicar el pla estratègic de recuperació del bosc.
  • la sensibilització ambiental tot coneixent un espai actualment en procés de regeneració amb la finalitat que esdevingui un espai natural ben preservat. A més, representa un compromís amb el país i mostra confiança en el futur.
  • el descobriment d’un espai singular situat al cor de l’àrea metropolitana: el bosc i masia de Can Deu, on la Fundació Sabadell 1859, en col·laboració amb el Grup BBVA, està esmerçant molts esforços per a preservar i divulgar un espai natural interessant i un ric patrimoni rural.

Organització de les jornades

El punt de trobada és la Masia de Can Deu (accés per la cantonada c/ de la Prada amb c/ del Bosc). Els participants hauran d’aparcar al barri i accedir a la masia a peu.

De 9:30 a 10:15h Arribada a la masia i esmorzar comunitari.

De 10:15 a 11:00h Constitució de grups de treball i descobriment del bosc

D’11:00 a 12:30h Treball de camp

Les feines a realitzar seran:

Retirar les maleses que ocupin les “olles” on es troben els plançons d’arbre plantats al gener/febrer.

En cas de ser necessari per millorar la captura d’aigua d’escorrentia, es refarà el clot per mirar de maximitzar les probabilitats de supervivència..

Es prendrà nota dels arbrets que hagin mort des del moment de la plantada per poder fer previsions de la reposició de fallades a l’hivern.

S’estassaran els esbarzers de les zones de reforestació.

▫ Els guies i els integrants de l’ADF resoldran preguntes, dubtes, sobre la repoblació, el bosc, la funció de les ADF... Els voluntaris podran atansar-se al dipòsit d’aigua o cisterna de què disposa l’Associació, omplir les regadores i regar el clot on hi ha plantat l’arbre.

De 12:30 a 13:00h Retorn a la masia. Temps per anar al lavabo i refrescar-se. Possibilitat de fer una visita guiada per les instal·lacions del Centre d’Educació Ambiental, en especial a la granja i la masia, seu del Museu de la Vida al Camp.

L'activitat compta amb la col·laboració de:

QP foundation    logo Blat

Cal fer una inscripció prèviament enviant un correu electrònic a:

espainatura@fundaciosabadell.cat

Les dades que cal facilitar per la inscripció són: data escollida, nom i cognoms, nombre d’adults i d’infants i edats.

espainatura@fundaciosabadell.cat

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>