Noves jornades de recuperació del bosc de Can Deu

.

Patrocina:Quadpack Foundation

Bosc imatge activitat

Convocatòria per a les Jornades de manteniment de les zones reforestades al Bosc de Can Deu

Dins la programació establerta per la Comissió Tècnica pel Futur del Bosc de Can Deu, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i BBVA CX, organitza unes JORNADES DE MANTENIMENT DE LES ZONES REFORESTADES l'any 2016 que al mateix temps eren educatives per al conjunt de participants.

A aquestes jornades, compten també amb la col·laboració de QuadPack Foundation i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Les jornades estan obertes a la participació dels particulars i les entitats que vulguin colaborar-hi.
Per facilitar l'organització de les jornades agrairíem que els interessats facin una inscripció prèvia a espainatura@fundaciosabadell.cat

Dates i zones d’actuació:

- diumenge 4 de febrer: àrea de Sant Vicenç i àrea de Vallehermoso.

- diumenge 18 de febrer: àrea de l’aparcament de la carretera Sabadell/Matadepera i àrea de Sant Julià.

Organització de les jornades

El punt de trobada és la Masia de Can Deu (accés per la cantonada c/ de la Prada amb c/ del Bosc). Els participants hauran d’aparcar al barri i accedir a la masia a peu.

De 9.30 a 10: 15h Arribada a la masia, identificació dels inscrits prèviament i constitució de  dos grups de treball, un per a cadascuna de les àrees de reforestació. Presentació dels tècnics que acompanyaran als grups.

De 10:15 a 11:00h Recollida d'eines i estris per a les tasques de recuperació i observació del bosc (tisores de podar, aixades, rasclets, regadores...). Ruta d'observació del bosc de camí a la zona de treball. Explicacions dels tècnics.

De 11 a 12:30h Treball de camp en una de les àrees reforestades. Les feines a fer seran:

▫ Retirar, arrencant o tallant, la malesa que ocupi els clots de plantació amb els arbrets plantats els anys anteriors, especialment les bardisses i l’herba.

▫ Refer els clots de plantació per millorar la captura d’aigua d’escorrentia i incrementar les probabilitats de supervivència.

▫ Identificar exemplars d’espècies invasores i arrencar-les (Senecio inaequidens, Phytolacca americana i Ailanthus altissima).

De 12:30 a 13:15h Seguiment de la regeneració del Bosc. Tornant a la masia pararem a alguna de las parcel·les de seguiment, en les que s’han localitzat, identificat i mesurat exemplars de les espècies arbòries existents, amb l’objectiu de tenir una referència del creixement de la vegetació.  Caldrà identificar els abrets, indicant-ne l’espècie, la ubicació dins la parcel·la, amidant-los i anotant el seu estat general.

15 a 14:00h Tornada a la masia. Temps per a visitar el lavabo i refrescar-se. Possibilitat de realitzar una visita guiada per les instal·lacions del Centre d’Educació Ambiental, en especial a la granja i la masia, seu del Museu de la Vida al Camp. Agraïment als participants i comiat.

Inscripcions

Per tal de facilitar la preparació i logística de les jornades, és important que qui vulgui participar-hi ho sol·liciti prèviament al correu electrònic de l’Espai Natura espainatura@fundaciosabadell.cat indicant un nom de contacte, el nombre d’adults i nens participants, l’edat dels nens i la data en què voldrien participar.

espainatura@fundaciosabadell.cat

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>