Noves jornades de recuperació del bosc de Can Deu

Descarrega
més informació

_DSC6960

Èxit de les Jornades de reposició dels arbres morts i manteniment de les zones reforestades al Bosc de Can Deu

Dins la programació establerta per la Comissió Tècnica pel Futur del Bosc de Can Deu, la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 i BBVA CX, han organitzat unes JORNADES DE RECUPERACIÓ I MANTENIMENT DE LES ZONES REFORESTADES que al mateix temps eren educatives per al conjunt de participants.

A aquestes jornades, comptaven també amb la col·laboració de QuadPack Foundation i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Al llarg de les quatre jornades vam comptar amb la participació de més de 600 persones a títol individual o pertanyents a diverses entitats; a tots ells i als qui es van interessar volem agrair la seva col·laboració. A part del manteniment de les zones reforestades l'any 2016 vam substituir els plançons morts (fallades) amb uns 450 exemplars de pi blanc i alzina.

Dates i zones d’actuació:

- diumenge 5 de febrer: àrea de Sant Vicenç.

- diumenge 12 de febrer: àrea de l’aparcament de la carretera Sabadell/Matadepera.

- diumenge 19 de febrer: àrea de Sant Julià.

- diumenge 26 de febrer: àrea de Vallehermoso.

Organització de les jornades

El punt de trobada és la Masia de Can Deu (accés per la cantonada c/ de la Prada amb c/ del Bosc). Els participants hauran d’aparcar al barri i accedir a la masia a peu.

De 9:30 a 10:15h Arribada a la masia i esmorzar comunitari.

De 10:15 a 11:00h Constitució de grups de treball i descobriment del bosc

D’11:00 a 12:30h Treball de camp

Les feines a realitzar seran:

Substituir els arbres morts per nous exemplars.

Retirar les maleses que ocupin els closells on es troben els plançons d’arbre plantats l’hivern passat.

En cas de ser necessari per millorar la captura d’aigua d’escorrentia, es refarà el clot per mirar de maximitzar les probabilitats de supervivència..

S’estassaran els esbarzers de les zones de reforestació.

▫ Els guies i els integrants de l’ADF resoldran preguntes, dubtes, sobre la repoblació, el bosc, la funció de les ADF... Els voluntaris podran atansar-se al dipòsit d’aigua o cisterna de què disposa l’Associació, omplir les regadores i regar el clot on hi ha plantat l’arbre.

De 12:30 a 13:00h Retorn a la masia. Temps per anar al lavabo i refrescar-se. Possibilitat de fer una visita guiada per les instal·lacions del Centre d’Educació Ambiental, en especial a la granja i la masia, seu del Museu de la Vida al Camp.

Inscripcions

Per tal de facilitar la preparació i logística de les jornades, és important que qui vulgui participar-hi ho sol·liciti prèviament al correu electrònic de l’Espai Natura espainatura@fundaciosabadell.cat indicant un nom de contacte, el nombre d’adults i nens participants, l’edat dels nens i la data en què voldrien participar.

espainatura@fundaciosabadell.cat

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>