Del 23 de setembre al 19 de juny 2020 de les 10:30 a les 13:00

Fundació 1859 Caixa Sabadell amb el suport de BBVA

Fem oli

Descripció de l'activitat

Taller dissenyat per al coneixement del procés tradicional d'elaboració de l'oli. L'activitat comença a la sala de l¡oli del museu  descobrint les feines i eines emprades en el conreu de l'olivera i la collita de les olives.

A continuació els alumnes s'apropen al camp d'oliveres, on aprendran els trets característics d'aquest arbre i dels seus fruits. Al trull utilitzaran un molí natural per a obtenir oli matxucant olives i visiten la cuina de la masia on descobreixen els espais i estris relacionats amb l'elaboració i usos de l'oli. Per últim, dins l'aula els alumnes finalitzen l'activitat elaborant sabó per aprendre la tècnica d'un dels usos tradicionals de l'oli..

Nivells educatius:

Educació primària: 2n i 3r cicles

Objectius:

Apropar-se al coneixement del conreu tradicional de l'olivera i l'obtenció de l'oli i derivats

Competències bàsiques:

Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

Durada:

2 hores i 30 minuts. Matins del Curs escolar

Capacitat/dia:

màxim de 3 grups/classe amb un màxim de 30 alumnes/classe

Preu: