Festa Major de Sabadell al Museu Jornades de portes obertes

Del 4 al 4 de setembre 2017 de les 10.30 h a 14:30 h i de 16:00 a 20:00 h a les 20:00 h
Masia de Can Deu C. de la Prada, s/n

Activitat organitzada per:
Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

DSC00986

Coincidint amb la celebració de la Festa Major de Sabadell el Museu de la Vida al Camp ofereix als ciutadans de Sabadell dues jornades de portes obertes el diumenge 3 i el dilluns 4 de setembre de 2017. Aquests dos dies el Museu estarà obert al matí (de 10:30 a 14:30 h) i a la tarda (de 16:00 a 20:00 h). L'entrada és gratuïta i es realitzaran dues visites guiades a les 12:30 i a les 18:30h.

Important: la jornada de portes obertes és per al Museu i per a les exposicions temporals. Per al taller de granja adreçat a famílies que es realitza els diumenges al matí cal inscripció prèvia amb pagament (places limitades).

Tot i que la masia de Can Deu està documentada l’any 1415, la construcció actual es correspon a l’edifici del s. XVII amb importants aportacions de principis del s. XIX i de les restauracions fetes al s. XX. L’estructura general de la masia es correspon a un edifici de planta, pis i golfes, amb teulada a doble pendent, un cos annex tot el llarg de la façana nord i un pati o barri tancat amb edificis annexos. Els materials constructius són els propis de l’entorn, amb parets de tàpia (còdols units amb morter), embigat de fusta de roure i teules de fang cuit. La façana principal està orientada al SSE i compta amb un rellotge de sol a l’espai entre les dues finestres de la sala del primer pis.

A la planta baixa hi trobem l’espai de feina, amb un a entrada/distribuïdor, la cuina (SE) i les sales actualment dedicades a l’exposició de les feines i eines del cicle del conreu del blat, la vinya i l’olivera: els antics estables (SW) i el celler del s. XIX (N). El primer pis es correspon amb la part noble de la casa, de caràcter privat, amb la sala menjador i les habitacions al seu voltant i el menjador d’estiu sobre del celler. Per últim, les golfes ocupen l’espai immediatament damunt de la sala.

La masia de Can Deu forma part del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de Sabadell, declarats els equipaments situats al centre de la ciutat, d’interès històric artístic. Conjuntament amb l’edifici modernista del carrer Gràcia i l’Espai Cultura estan catalogats com a Patrimoni Cultural per la Generalitat de Catalunya. Els tres edificis formen part de l’inventari del Patrimoni Arquitectònic (Base de dades Gaudí) que l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural (ACdPC) manté per a donar a conèixer els béns culturals arquitectònics de Catalunya.

Gratuït

espainatura@fundaciosabadell.cat

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>