dimarts, 18 de maig 2021 de les 10:00h a les 20:00h

Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859
i BBVA

Celebració del Dia Internacional del Museus 2021 al Museu de la Vida al Camp

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus, el Museu de la Vida al Camp ofereix una jornada de portes obertes el dimarts 18 de maig de 2021. L'horari d'obertura serà al matí, de 10:00 a 13:00 h i la tarda, de 15:00 a 20:00 h.

A les 18:00 h es farà una visita guiada (sense inscripció prèvia) per conèixer i reviure el món pagès tradicional i gaudir de les estances i de les eines del treball agrícola previ a la mecanització del camp.

A la visita guiada es farà especial esment als elements que enguany presentem com la joia del museu: els estris que s'empraven per il·luminar les masies. Abans de l'arribada del corrent elèctric a les cases hi havia diversos sistemes per poder-s'hi veure quan es feia fosc: les teies, els llums d'oli, les espelmes, els quinqués, els llums de carbur...

Lligat amb aquestes joies que estem redescobrint, a les 18:45h, un cop acabada la visita guiada, els usuaris que ho desitgin i s'hagin inscrit prèviament podran participar en el taller "Fem un llum d'oli" en què cadascú dels participants fabricará el seu propi llum d'oli a partir del modelat de fang en cru, afegint-hi un ble i oli (inscripcions aquí).

El Museu de la Vida al Camp de Sabadell va ser obert al públic l'any 1972 com a col·lecció i l'any 2000 es va fer una modernització de l’espai expositiu: les sales de la planta baixa es van dedicar al coneixement del cicle dels conreus mediterranis del blat, la vinya i l'olivera, i es van incloure les estances de la planta baixa i pis de la masia amb el mobiliari i estris de la vida quotidiana dels segles XIX i XX.

.

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS, jornada de portes obertes.

Preu:

Gratuït

Data:

Dimarts 18 de maig de 2021

Horaris:

Matí de 10 a 13h i tarda de 15 a 20h. Visita guiada a les 18h

Taller amb inscripció prèvia:

“fem un llum d’oli”, a les 18:45h

Inscripció aquí