Dia Internacional dels Museus Descobreix una joia del Museu

i BBVA CX

Patrocina:Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona

Bóta congrenyada

El Museu de la Vida al Camp mostra la bóta congrenyada amb motiu del Dia Internacional del Museus

El Museu de la Vida al Camp, integrat a l’Espai Natura Fundació Sabadell 1859 s’adhereix un any més a la campanya Descobreix una joia al Museu, amb la qual molts museus catalans celebren el Dia Internacional dels Museus.

La cita serà el diumenge 21 de maig, entre les 12:30 i les 14:30h, amb una visita guiada a les 12:30h, durant una jornada de portes obertes al museu ubicat a la masia de Can Deu (carrer del Bosc s/n. Sabadell), situat al nord d’aquesta ciutat, molt a prop de Terrassa, Matadepera i Castellar del Vallès.

La joia que s’hi presentarà és la bóta congrenyada, com a exemple del conreu estrella del Vallès fins l’arribada de la fil·loxera a finals del s. XIX. Així, a Can Deu les ¾ parts de la terra conreada estaven dedicades a la vinya, bé conreada directament pels masovers, bé pels contractes de rabassa morta.

El vi que s’obtenia es guardava a les bótes del celler; d’aquestes, les de més capacitat eren les bótes congrenyades (també anomenades vaixells)que reben el nom dels congrenys o cèrcols de fusta que cenyien les fustes per reforçar-les. Al Museu de la Vida al Camp se’n conserven dues bótes congrenyades, de 15 i 22 càrregues, provinents de Can Beguda a Castellbell i el Vilar (Bages).

Les càrregues són antigues unitats de mesura de capacitat per a líquids. Curiosament, les càrregues són unitats de pes equivalents a un volum de 121 litres. Rebien el nom de la quantitat de vi que podia transportar un animal de càrrega.

Inscripcions

21 de maig de 2017, de 12:30 a 14:30 h, Jornada de portes obertes al Museu de la Vida al Camp amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus (18 de maig). L’accés al Museu de la Vida al Camp serà gratuït.

No calen reserves.

espainatura@fundaciosabadell.cat

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>