Del 25 de juny al 26 de juliol 2019 de les 10.00 h a les 14.00 h

Descarrega
més informació

Jugant amb la palla

L'Espai Natura Sabadell ofereix una sèrie d'activitats pensades per a esplais i casals d'estiu. Estan dissenyades per a grups de fins a 30 nens/es (es poden fer simultàniament fins a un màxim de 3 grups/dia de cada taller), amb una durada d'entre dues hores i dues hores i mitja. Les activitats es duran a terme els matins, de dilluns a divendres, entre el 25 de juny i el 26 de juliol de 2019 i la primera setmana de setembre.

Cada activitat és conduïda per un monitor, que s'ocupa de les explicacions i l'animació. En acabar, s'entrega als acompanyants un dossier. A banda, cada circuit disposa d'un material específic tant per a la part teòrica com la pràctica que realitza.

Els Esplais i Casals d'estiu clients del BBVA CX tenen un descompte del 15% per les activitats contractades a juliol de 2019!

Descripció dels tallers

Vida i jocs tradicionals al voltant de la masia

Inicialment es visita la masia en companyia del monitor i, a través d'un joc on els propis nens representen personatges de la masia, se'n mostren les instal·lacions, explicant les funcions dels diferents espais, aspectes de la vida quotidiana i les eines emprades en els conreus. Més tard, els nens, situats a l'era de la masia, participaran en diversos jocs d'arrel tradicional en funció de l'edat, com ara el joc de les ferradures, el de collir pedres,... Aquesta activitat està indicada per a nens/es de 3 a 12 anys.

Fem pa. El conreu tradicional del blat

Aquesta activitat és una adaptació del taller per a escolars. Les principals diferències es deuen a la reducció de les explicacions teòriques i de la visita al Museu per a fer-la més àgil. Per contra, els esplais aprofiten el camp de blat existent a l'hort de Can Deu per a simular el treball de la sega i l'era per al procés del batre i el ventar, obtenint així el seu propi gra que seguidament passen a moldre en un molí manual. Finalment, a l'aula, acabaran pastant i coent el seu propi pa. Està indicada per a nens/es de 6 a 12 anys.

Els animals de la granja

La primera part de l'activitat es dedica al coneixement dels animals de granja: quins són, quines característiques físiques tenen, com es reprodueixen, què mengen i quin aprofitament se'n fa; posteriorment es complementa amb un taller manual per realitzar elements relacionats amb la vida a la masia i la granja i l'activitat acaba realitzant jocs tradicionals a l'era de la masia. Aquesta activitat està indicada per a nens/es de 3 a 9 anys.

Preus:

Els tallers “Vida i jocs tradicionals al voltant de la masia” i “Fem pa. El conreu tradicional del blat”: 165,00 €/grup. El taller “Els animals de la granja”: 197,00 € / grup.

Els esplais i casals d’estiu clients del BBVA CX tenen un descompte del 15% en el preu.

espainatura@fundaciosabadell.cat

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>