Del 7 de desembre al 29 de gener 2017

Activitat organitzada per:
Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

destacada-vitralls-retrobats

Tres vitralls provinents de la primera Sala del Consell d’Administració de la Caixa d’Estalvis de Sabadell. Mostrats ara a l’Espai Cultura, de manera complementària i en el marc de l’exposició «Els vitralls retrobats. La restauració del vitrall modernista i noucentista», que té lloc fins el 31 de març a la seu de la Fundació Bosch i Cardellach, Organitzada per aquesta mateixa entitat, en col·laboració amb l’Art del Vitrall i amb el suport de la Fundació Antiga Caixa Sabadell.

La primera Sala del Consell d’Administració de la Caixa d’Estalvis de Sabadell estava situada a la part posterior de la planta baixa de la seu central de l’entitat tal com havia projectat l’arquitecte Jeroni Martorell i Terrats.

El finestral de la Sala del Consell, situat a la façana posterior de l'edifici, estava compost per sis plafons a la part inferior i cinc a la part superior. Els tres vitralls exposats estaven situats al centre de la part superior.

El llibre i la guardiola, símbols representatius de la Caixa d’Estalvis de Sabadell, es trobaven emmarcats en rombes i situats en els vitralls laterals inferiors de la dreta i de l’esquerra.

La reforma de l’any 1966 de l’arquitecte Gabriel Bracons modificà tota la façana posterior de l’edifici. Inclosos els vitralls que formaven el finestral de la Sala del Consell.

Uns anys més tard, Joan Serra Renom v restaurar el vitrall corresponent a l’escut de la ciutat de Sabadell.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>