Visites als edificis modernistes

Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 i seu de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

Activitat organitzada per:
Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

1fotos edificis

Recorregut

La visita consisteix en un recorregut comentat per la història apassionant del patrimoni modernista de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859. D'una banda, la mateixa seu de la Fundació, en origen seu central de la Caixa Sabadell. De l'altra, l'edifici de l'Espai Cultura, nascut com a Escola Industrial d'Arts i Oficis (impulsada per la Caixa Sabadell) i, posteriorment, seu de l'Obra Social de Caixa Sabadell.

La seu central de la Caixa Sabadell

Situat al carrer de Gràcia, 17, l'edifici és una excel·lent mostra del modernisme català. Fou projectat per l'arquitecte Jeroni Martorell entre els anys 1905 i 1915. D'entre els seus elements arquitectònics en destaquen la façana (amb capitells i arcs d'entrada, escultures de Josep Llimona, falses gàrgoles de llagosta, reixes de ferro forjat i relleus de l'escultor Sebastià Badia), el pati Turull (cobert per una claraboia de vitralls procedent de l'antiga biblioteca, dona cabuda al monument escultòric a Pere Turull i Sallent, fundador de Caixa Sabadell) i un saló modernista on es manifesten rellevants mostres d'arts aplicades com són, entre d'altes, les columnes de fust de marbre i pedra amb capitells esculturats, el paviment de lloses de marbre amb mostres de mosaics florals, heràldics i motius al·legòrics a l'estalvi i la cultura, el conjunt de vitralls de la sala d'accés al saló i les composicions pictòriques, de Ricard Marlet i Saret, als espais motllurats dels arcs.

Dates i horari

• Cada darrer diumenge del mes. Properes visites: 30 d'abril, 28 de maig i 25 de juny, a les 12h.

Inscripcions

Cal inscripció prèvia. Les places són limitades. Podeu reservar plaça per correu electrònic o telèfon. També podeu concertar visites per a grups tancats.

Preu

3€ per persona (els grups tancats amb data concertada tenen un preu únic de 35€, per un mínim de 5 participants i un màxim de 25).

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>