Visites guiades

diumenge, 28 de gener 2018 a les 12 h
Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 i seu de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

Activitat organitzada per:

salo-modernista-vista-frotal-dalt

La visita consisteix en un recorregut comentat per la història apassionant del patrimoni modernista de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859. D'una banda, la mateixa seu de la Fundació, en origen seu central de la Caixa Sabadell. De l'altra, l'edifici de l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, nascut com a Escola Industrial d'Arts i Oficis (impulsada per Caixa Sabadell) i, posteriorment, seu de l'Obra Social de Caixa Sabadell. La visita conclou amb una breu estada a la torre mirador (*) de l’Espai Cultura.

La seu central de Caixa Sabadell

Situat al carrer de Gràcia, 17, l'edifici és una excel·lent mostra del modernisme català. Fou projectat per l'arquitecte Jeroni Martorell entre els anys 1905 i 1915. D'entre els seus elements arquitectònics en destaquen la façana (amb capitells i arcs d'entrada, escultures de Josep Llimona, falses gàrgoles de llagosta, reixes de ferro forjat i relleus de l'escultor Sebastià Badia), el pati Turull (cobert per una claraboia de vitralls procedent de l'antiga biblioteca, dona cabuda al monument escultòric a Pere Turull i Sallent, fundador de Caixa Sabadell) i un saló modernista on es manifesten rellevants mostres d'arts aplicades com són, entre d'altes, les columnes de fust de marbre i pedra amb capitells esculturats, el paviment de lloses de marbre amb mostres de mosaics florals, heràldics i motius al·legòrics a l'estalvi i la cultura, el conjunt de vitralls de la sala d'accés al saló i les composicions pictòriques, de Ricard Marlet i Saret, als espais motllurats dels arcs.

Dates i horari

De setembre a juny, cada últim diumenge del mes, a les 12h (excepte festius i vigílies de festiu). Properes dates programades:

• 28 de gener, 25 de febrer, 25 de març, 29 d’abril, 27 de maig

Grups tancats amb data concertada

Podeu concertar en altres dates, segons disponibilitat, visites per a grups tancats d’entre 5 a 25 participants. Consulteu altres detalls i dates disponibles per correu.

Durada aproximada de la visita: 1 h i 20 minuts
Temps màxim d’estada a la torre: 15 minuts

(*) L’accés a la torre només es pot realitzar a peu (per escales) i no està adaptat a persones amb mobilitat reduïda.

Inscripcions

Cal inscripció prèvia, que es realitza presencialment a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, en horari d’obertura i atenció al públic. Podeu reservar plaça per correu electrònic o telèfon.

Preu: 3€ per persona
(grups concertats: preu únic de 35€).

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>