Truita de guerra amb patates simulades

DISPONIBILITAT I RESERVES ON LINE

Truita de guerra amb patates simulades

Presentació

L’activitat consisteix en un recorregut guiat per l’exposició “Menús de guerra. Cuina d’avantguarda i supervivència” complementat amb un taller.

La visita ens permetrà conèixer la cuina de la Segona República, època en què, com en altres aspectes de la societat i la cultura, la cuina va viure uns temps de gran creativitat i modernització. Ho fa repassant l’evolució del concepte de gastronomia des de la cuina casolana fins a la dels grans restaurants a través de receptaris, llibres de cuina i revistes culinàries dels anys 30 i 40. Durant aquells temps, diverses persones i plataformes van apostar per modernitzar tot allò que havia quedat obsolet i per emmirallar-se en les tendències europees i mundials.

Per què actualment hi ha tants cuiners del nostre país (Ferran Adrià, Joan Roca, Carme Ruscalleda, Carles Gaig, Nando Jubany, etc.) reconeguts arreu del món? Doncs perquè els seus precursors ja es van fer notar. En el taller, manipulatiu, treballarem la piràmide dels aliments i els nens/es podran imaginar plats sostenibles, ecològics, saludables, ...

Objectius educatius:

Conèixer el passat per poder entendre millor el present.
Respectar i aprendre a valorar el patrimoni cultural i historicoartístic.
Identificar fets del passat, introduint el concepte d’història.
Ajudar a entendre que la realitat és canviant i que el pas del temps ho modifica tot.

»» Adreçat a alumnes de cicle superior de primària, ESO, formació professional i adults.

Competències bàsiques:

Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència comunicativa lingüística i audiovisual

Desenvolupament:

- Durada: 2 hores
- Nombre d'alumnes per sessió: fins a 2 grups classe simultàniament
- Dates de realització i horaris: Del 25 de gener al 18 de març de 2016, de 9:30 a 21h (a convenir).
- Lloc de realització: Espai Cultura Fundació Sabadell 1859: c. d’en Font núm. 25. Sabadell.
- Cost: 60 € per grup classe.
- Descomptes: 20% a les escoles de màxima complexitat i per a escoles clientes del BBVA
                          30% escoles de màxima complexitat clients del BBVA

Observacions:

No hi ha pausa entre la visita i el taller, si es vol esmorzar ha de ser abans o després de les activitats

Informació:

Persona de contacte: Mont Callarisa
Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat
Telèfon: 93 728 66 50 (de 15h a 21h, de dimarts a divendres)

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>