Sense límits: Mompou i Gaudí

DISPONIBILITAT I RESERVES ON LINE

Sense límits: Mompou i Gaudí

Descripció:

L’activitat consisteix en un recorregut guiat per l’exposició “El so de la llum: Mompou/Gaudí” complementat amb un taller. El músic Adolf Pla i el fotògraf Marc Llimargas ens conviden a un recorregut pel món estètic del músic i compositor Frederic Mompou (1893-1987) i de l’arquitecte Antoni Gaudí (1852-1926) i ens mostren els vincles entre els dos creadors, tant en la concepció de l’art com en les fonts d’inspiració. Mompou va ser un músic de les primeres dècades del segle XX i Gaudí és el màxim representant del modernisme arquitectònic català (fi segle XIX - principis del XX).

Els nois i noies aprendran les relacions entre la música de Mompou i l'arquitectura de Gaudí: la llum mediterrània com a font d'inspiració; no tenir límits, cosa que els permet imaginar una música i edificis absolutament diferents de tot el que s'havia fet abans; una renovació del llenguatge i l'inici de nous camins de creació que fa que les seves propostes es mantinguin actuals i, finalment, l'art com a element de transformació que ha de servir per canviar-nos la manera d'entendre el món.

En el taller, de caràcter pràctic, es treballaran les dues disciplines a les quals es dedicaven aquests dos grans artistes: els alumnes faran un instrument musical amb materials senzills i quotidians, i faran un collage a l’estil Gaudí.

Objectius educatius:

Utilitzar diferents representacions i expressions artístiques i iniciar-se en la construcció de propostes audiovisuals.
Conèixer, valorar i estimar el patrimoni cultural, reforçant així el sentiment de pertinença i arrelament al país i la capacitat d'extrapolar aquests coneixements al món en general.
Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació, educant la sensibilitat mitjançant diferents recursos.
Respectar i aprendre a valorar el patrimoni cultural i historicoartístic.

»» Adreçat a alumnes de cicle mitjà i superior de primària, ESO, formació professional i adults

Competències bàsiques:

Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència comunicativa lingüística i audiovisual

Desenvolupament:

- Durada: 2 hores
- Nombre d'alumnes per sessió: fins a 2 grups classe simultàniament
- Dates de realització i horaris: De l’11 d’abril al 22 de juliol de 2016, de 9:30 a 21h (a convenir).
- Lloc de realització: Espai Cultura Fundació Sabadell 1859: c. d’en Font núm. 25. Sabadell.
- Cost: 60 € per grup classe.
- Descompte del 20% a les escoles de màxima complexitat.
- Observacions: no hi ha pausa entre la visita i el taller, si es vol esmorzar ha de ser abans o després de les activitats

Informació:
Persona de contacte: Mont Callarisa
Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat
Telèfon: 93 728 66 50 (de 15h a 21h, de dimarts a divendres)

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>