Programació de butxaca amb Raspberry Pi

Tallers Innova +

Del 12 de gener al 2 de febrer 2019

destacada-webEC-programacio-butxaca-RBPRaspberry Pi és un ordinador integrat en una sola placa de dimensions molt reduïdes, que hi cap al palmell de la mà! Té un cost molt baix, opera amb sistemes GNU/Linux i és ideal per iniciar-se a la programació a través de projectes «casolans» de l’Internet de les coses, de domòtica, d’electrònica creativa, de robòtica...

El taller us proposa, en primer terme, aprendre a posar en marxa el dispositiu i fer-ne ús, tot experimentant amb alguns projectes senzills que incloguin tasques d’administració del sistema i d’instal·lació i configuració de programari. En segon lloc, tracta d'oferir una orientació adequada als qui, des de casa, vulguin aprofundir-hi i endinsar-se en projectes més elaborats que requereixin coneixements de programació i potser de l’ús combinat amb diferents perifèrics (sensors, càmeres...) o fins i tot amb microcontroladors d’electrònica creativa com ara les plaques Arduino. Així, doncs, també us introduireu en el pensament computacional a través de la programació visual per blocs (de la mà de l'aplicació Scratch, del MIT) i, a continuació, aprendreu a escriure codi amb Python, un llenguatge d'alt nivell ben popular i molt versàtil.

Durada: 4 sessions de 2 hores i 30 minuts

Horari: Dissabtes a les 11 h

Taller per a majors de 18 anys

Inscripcions

Cal inscripció prèvia, que es realitza de forma presencial a la recepció de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859. Podeu reservar plaça per correu electrònic o telèfon.

Preu: 55 €

REQUERIMENTS

La realització del taller requereix disposar de material no inclòs en el preu de la inscripció: una placa Raspberry Pi, model 3 B+, i una targeta Micro SD d’emmagatzematge extraïble, amb una capacitat mínima de 8GB. En el moment de formalitzar la matrícula podeu sol·licitar-nos que gestionem la compra del la placa Raspberry Pi i abonar el seu cost, o bé, us facilitarem una llista breu amb diversos proveïdors (en línia o amb botiga física). Sí que s’inclou en el preu de la matrícula, en canvi, altre material complementari o fungible (díodes led, resistències…) per a realitzar algunes de les pràctiques proposades pel profesor.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>