Del 17 de desembre al 23 de juliol 2017

Activitat organitzada per:

NES-Console-Set_1024pxPress Start ens relata la història del videojoc a través d’una mirada a la idea d’interacció.

La interacció és una característica inherent dels videojocs i la peça fonamental de la jugabilitat. És el que els diferencia d'altres expressions, de les quals n'incorporen elements (il·lustració, música, narrativa, cinema...).

La interacció és també el que fa de tots aquests elements un conjunt inseparable. De tal manera que el videojoc pot esdevenir no només una forma d'oci sinó també una expressió artística, un sistema d'aprenentatge, una eina comunicativa, d'integració social, etc.

La mostra ens convida a fer una reflexió sobre dues dimensions del videojoc.

D'una banda, entès com a producció cultural, no només multimèdia sinó també transmèdia, que transcendeix la seva forma i objecte inicials.

De l'altra, ens proposa una mirada al seu potencial com a eina pedagògica i la seva capacitat d’innovació en aquesta àrea.

Entrada gratuïta

Horari: De dimarts a divendres de 17h a 20:30h; dissabte d'11h a 14h i de 17h a 21h; diumenge d'11h a 14h.

Activitats complementàries

TALLERS FAMILIARS

Dijous 5 de gener, a les 11.30 h
Creació amb Makey Makey
Edats: de 9 a 12 anys
Inscripció: 10€

Dissabte 25 de març, a les 11.30 h
Videojocs i Littlebits
Edats: de 9 a 12 anys
Inscripció: 10€
(+ informació)

DEBATS OBERTS (+ informació)

Cada tercer dijous de mes, a les 19h. Sobre fenòmens, problemàtiques i reptes actuals del món dels videojocs. Conduïts per Oriol Canals.

19 de gener
Els videojocs són art?

16 de febrer
Violència en els videojocs, un aspecte a combatre?

16 de març
Sexualitats i rols de gènere en els videojocs

20 d’abril
El videojoc com a transmissor de cultura i debat social

18 de maig
La reapropiació de l’espai indie en el mercat dels videojocs

15 de juny
Gamers: el jugador com a consumidor acrític?

CONFERÈNCIA

Dimecres 22 de febrer, a les 19 h
Gamificació: què és, com funciona
A càrrec de José Abellán, docent expert en entorns i narratives transmèdia.
(+ informació)

TALLER INTENSIU

De l’11 al 13 d’abril, de 10 a 13 h (3 sessions)
Realitat Virtual
Taller a càrrec d’All VR Education. Cada participant desenvoluparà la seva pròpia aplicació de realitat virtual. Posteriorment, totes elles es mostraran als visitants durant els actes de celebració de la Nit dels Museus a l’Espai Cultura.

Edats: De 12 a 16 anys / Inscripció: 50€ (+ informació)

TAULA RODONA

Dijous 11 de maig, a les 19 h
Indústria del videojoc a Catalunya
Conduïda per Marisol López, directora de l’Àrea de Cultura Digital de l’Institut Català de les Empreses Culturals (Generalitat de Catalunya).

CINEMA

Pel·lícules aptes per a tots els públics:

Dissabte 6 de maig, a les 19 h
Tron
(versió doblada al castellà)

Diumenge 18 de juny, a les 11.30 h
Rompe Ralph
(versió doblada al català: En Ralph, el destructor)

Els tallers requereixen inscripció prèvia, podeu reservar plaça per correu o telèfon (consulteu descomptes). La resta d’activitats són gratuïtes i d’accés obert.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>