Espai Cultura Fundación 1859

A qui s'adreça:

Alumnes d’educació primària.

Descripció:

Què podem expressar amb una línia? Podem dibuixar un so? Què tenen en comú la música i les arts plàstiques? Aquestes i altres preguntes són les que mirarem de respondre en aquest taller.

Partint de la idea d’art com a experiència, el taller us convida a explorar el vincle entre les arts plàstiques i la música, i us proposa expressar a través de la línia, el gest i el dibuix, allò que ens suggereixen els sons i les melodies. Escoltarem diferents músiques, ens fixarem en el ritme, la intensitat i la durada dels sons. Farem línies, grafies i gargots, deixant-nos portar pel gest de les nostres mans. Acompanyarem el moviment de les mans amb el cos, atents al que es mou dins nostre quan escoltem música.

El taller està inspirat en l’art gestual i d’acció d’artistes com l’americà Cy Twombly. Hereu de la primera generació de l’Expressionisme Abstracte, Twombly va assolir un estil que concedeix gran importància al gest expressat a través de la línia. Gest que està present als gargots, línies, lletres, números, paraules i signes que apareixen al llarg de tota la seva obra. De Twombly s’ha dit que «amb la línia ha estat capaç de dir gairebé tot allò que un pintor voldria dir».

Objectius:

- Potenciar la creativitat i l’expressió artística

- Experimentar amb llenguatges artístics

- Gaudir l’ART com a procés creatiu, a partir d’una metodologia lúdica i experimental que ajudi a desinhibir aquest procés

- Explorar el vincle entre les arts plàstiques i la música

- Experimentar a partir del joc i la creació lliure

- Fomentar el treball col·lectiu

Competències bàsiques:

- Competència artística i cultural

- Competència comunicativa lingüística i audiovisual

- Competència d’autonomia i iniciativa personal

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir

Durada: 1 hora 30 minuts

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25, Sabadell.

Cost: 180 € per grup classe

Inscripció:

visitesec@fundaciosabadell.cat

Informació:

Espai Cultura

Persona de contacte: Mont Callarisa

Telèfon: 93 725 95 22 (extensió 2)

Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat

Organitza:

Fundació 1859 Caixa Sabadell

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>