Espai Cultura Fundació 1859

Escoles

NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, es recomana tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.

A qui s'adreça:

Alumnes de cicle mitjà i superior d’educació primària.

Descripció:

El taller proposa l’ús de miralls per treballar, per una banda, el concepte de simetria, i per l’altra, la formació de figures geomètriques.

S’investigaran les propietats que tenen els diversos polígons, així com les diferències i similituds entre ells (vèrtex, angle, etc.).

També podran construir les seves pròpies figures i veure quina resposta donen davant d’un mirall. Tot això, treballant de manera cooperativa i utilitzant tant miralls normals com llibres de miralls.

Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:

- Fes càlculs

- L'estratègia ho és tot

- Geometria en 2D i 3D

- Juguem amb el tangram

- Joc de lògica matemàtica

Objectius:

- Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques, iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin la realització d’operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, i ser capaç d’aplicar-les a les situacions de la vida quotidiana

- Conèixer el concepte de simetria i relacionar les propietats dels diferents tipus de polígons

- Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes

- Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació

- Manipular materials diferents