Escoles

NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, es recomana tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.

A qui s'adreça:

Alumnes de cicle superior de primària, ESO i Batxillerat.

Descripció:

L’activitat consisteix en resoldre diversos reptes d’estratègia diferents, tot treballant en grup que posen a prova l’enginy dels alumni. No tot és blanc o negre.

L’estratègia és l’art de coordinar les accions i de maniobrar per tal d’aconseguir una finalitat. En aquest cas, l’objectiu és resoldre reptes que a simple vista poden semblar senzills però que no ho són tant.

Jocs con el nim, els gats i ratolins, la inversió, les rajoles d’en Dudeney, el Cub Soma o d’altres faran que els nois i noies pensin i reflexionin sobre quina és la millor solució, no es tracta de ser el més ràpid, sinó d’aconseguir resoldre’ls.

Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:

Objectius:

• Saber emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes.
  • Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses.
  • Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes.
  • Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació.
  • Manipular materials diferents.

Competències bàsiques:

• Competència matemàtica.
  • Competència d’aprendre a aprendre.

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs en horari a convenir.

Durada: 1 hora (1 taller) o bé 2 hores (2 tallers).

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe (1 taller) o bé 2 grups classe (2 tallers).

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, c. d’en Font núm. 25, Sabadell.

Preu a l’Espai Cultura: 50,00€ / grup (1 taller) o 100,00€ / grup (2 tallers)

Preu a l’Escola: 80,00€ / grup (1 taller)

Escoles Màxima Complexitat: 15% de descompte

Escoles Pla Educatiu d’Entorn: 15% de descompte

Observacions:

No hi ha pausa durant el taller; si es vol esmorzar, ha de ser abans o després de les activitats.

Inscripció:

visitesec@fundaciosabadell.cat

Informació:

Persona de contacte: Mont Callarisa

Telèfon: 93 725 95 22 (extensió 2)

Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat

Organització:

Fundació 1859 Caixa Sabadell

93 725 95 22 (extensió 2)