Espai Cultura Fundació 1859

Escoles

A qui s'adreça:

Alumnes de cicle superior de primària, ESO i Batxillerat.

Descripció:

L’activitat consisteix a resoldre cinc reptes d’estratègia diferents en grup que posen a prova els nois i noies. No tot és blanc o negre.

L’estratègia és l’art de coordinar les accions i de maniobrar per tal d’aconseguir una finalitat. En aquest cas, l’objectiu és resoldre reptes que a simple vista poden semblar senzills però que no ho són tant.

Jocs com el nim, els gats i ratolins, la inversió, les rajoles d’en Dudeney, el Cub Soma o d’altres faran que els nois i noies pensin i reflexionin sobre quina és la millor solució, no es tracta de ser el més ràpid, sinó d’aconseguir resoldre’ls.

Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:

- Fes càlculs

- Miralls matemàtics

- Geometria en 2D i 3D

- Juguem amb el tangram

- Joc de lògica matemàtica

Objectius:

- Saber emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes

- Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses

- Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes

- Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació

- Manipular materials diferents

Competències bàsiques:

- Competència matemàtica

- Competència d’aprendre a aprendre

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs en horari a convenir

Durada: 1 hora i 15 minuts (1 taller) o bé 2 hores (2 tallers)

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe (1 taller) o bé 2 grups classe (2 tallers)

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, c. d’en Font núm. 25, Sabadell

Cost: 40 € (1 taller) o bé 80 € (2 tallers) per grup classe

Descompte del 20% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn

Observacions:

No hi ha pausa durant el taller; si es vol esmorzar, ha de ser abans o després de les activitats.

Inscripció:

visitesec@fundaciosabadell.cat

Informació:

Persona de contacte: Mont Callarisa

Telèfon: 93 725 95 22 (extensió 2)

Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat

Organització:

Fundació 1859 Caixa Sabadell

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>