Les veus del tèxtil

Del 1 de setembre al 27 de novembre 2016

Activitat organitzada per:
Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, Gremi de Fabricants de Sabadell, Fundació per la Indústria - Sabadell 1559, Fundació Bosch i Cardellach.

Condicionament_i_Docks_CATXXX_SABADELL_CODINA0038

L’any 2011, El Gremi de Fabricants de Sabadell i la Fundació Bosch i Cardellach van endegar el projecte Les veus del tèxtil, en el marc del conveni Declaració per la difusió del Patrimoni Industrial de Sabadell, signat entre aquestes dues entitats i l’Ajuntament de Sabadell, l’any 2010.  L’objectiu, conservar el testimoni de les persones que havien treballat al sector tèxtil, a través d’un recull oral i visual d’entrevistes, material gràfic i documents diversos aportats voluntàriament.

Un testimoni que resultés representatiu de tots els actors implicats en el sector: empresaris, teòrics, cosidores, nuadores, viatjants, filadores, tintorers, administratius, entre d’altres molts, que han volgut donar fe de la seva experiència vital.

El procés de recopilació, altament participatiu, va donar com a resultat l’aportació de més de 700 fotografies i documents diversos i més de 25 hores d’entrevistes orals, enregistrades en vídeo.

L'exposició resultant és una selecció de fotografies, d'entre tot el material gràfic recollit, escollides pel seu interès, varietat i qualitat. Més un vídeo resum de totes les entrevistes realitzades, ordenat temàticament.

INAUGURACIÓ

Dijous, 1 de setembre, a les 20h.

Comptarem amb la presència del Sr. Jusèp Maria Boya i Busquet, Director General d'Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, i el Pare Abat de Montserrat, Rvdm. P. Josep Maria Soler.

ACTIVITATS COMPLEMÈNTARIES

El programa d'activitats que detallem a continuació és conjunt a les exposicions Les veus del tèxtil i Antic Egipte i teixits coptes de Montserrat.

CONFERÈNCIES

Les conferències tindran lloc a la seu del Gremi de Fabricants de Sabadell (c/Sant Quirze, núm. 30).

Dues fibres, dos motors: llana i cotó en l'arrencada industrialitzadora de Sabadell, 1790-1870
Dijous 20 d’octubre, a les 19h

A càrrec de Josep Ma. Benaul, professor titular d'Història i Institucions Econòmiques, a la Universitat de Barcelona.

Antic Egipte i teixits coptes de Montserrat
Dijous, 22 de setembre, a les 19h

A càrrec del pare Pius-Ramon Tragan, frare de l'Abadia de Montserrat i director de l'Scriptorum Biblicum et Orientale, i Salvador Soley, Teòric tèxtil per l'Escola Industrial d'Arts i Oficis de Sabadell i col·laborador en la recerca i anàlisi dels teixits coptes de Montserrat.

VISITES COMENTADES

A l'exposició Les veus del tèxtil
Els diumenges 2 d’octubre i 6 de novembre, a les 12h

A càrrec de Mont Callarisa, responsable de visites de l’Espai Cultura Fundació Sabadell 1859.

A l’exposició Antic Egipte i teixits coptes de Montserrat
Els diumenges 18 de setembre i 16 d’octubre, a les 12h

TALLER FAMILIAR

Ordit i trama
Dissabte, 5 de novembre, a les 12h

Els participants fabricaran un teler manual que es podran emportar cap a casa. D’aquesta manera, podran experimentar en primera persona com és teixir i com és l’art del tèxtil, tan arrelat a la ciutat de Sabadell.

Edat recomanada: De 6 a 10 anys

Inscripcions

Totes les activitats complementàries a les exposicions són gratuïtes. El taller familiar requereix d’inscripció prèvia (podeu reservar plaça per correu o telèfon). En totes les activitats, l’aforament és limitat.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>