Escoles

NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, és necessari tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.

A qui s'adreça:

Tots els cicles d'educació primària.

Descripció:

Entrarem en el camp de la robòtica amb una proposta de construcció d’un robot amb peces de Lego seguint unes instruccions, promovent el treball en equip i on, posteriorment, descobrirem quins moviments realitza aquest robot gràcies a la connexió a l'ordinador mitjançant un cable usb. El set de peces de Lego inclou un motor i dos sensors (de proximitat i d’inclinació).

Es treballa, per tant, no només la construcció, sinó la descoberta dels elements que formen un robot i la importància d’una programació per al seu funcionament.

Objectius:

• Apropar els coneixements bàsics dels conceptes de programació i robòtica de forma lúdica i des de la transdisciplinarietat, amb la inclusió de competències i coneixements d’àrees diverses, en una sola activitat
  • Promoure l'automotivació i el pensament creatiu mitjançant la presentació d’eines noves i formes flexibles (construcció i programació)
  • Promoure els valors de compartir, cooperació (i no competició), així com els possibles valors socials i culturals d’allò que han creat o construït
  • Aprendre a resoldre problemes tecnològics que es poden presentar en la quotidianitat

Competències bàsiques:

• Tractament de la informació i competència digital
  • Competència d’aprendre a aprendre

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir

Durada: 2 hores

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe