Espai Cultura Fundació 1859

Escoles

A qui s'adreça:

Alumnes de cicle mitjà i superior d'educació primària i 1r cicle d'ESO.

Descripció:

Aquest taller dóna les eines per descobrir com funciona el món real. La dinàmica del taller es basa en la construcció, per part dels alumnes, d’una màquina concreta, centrant-se en el seu funcionament, des d’entendre els elements que formen una màquina (engranatges, politges i derivats, en els quals es tracten temes de física), així com l’estudi del seu funcionament (forces, fricció, treball, etc.).

També es treballarà la seva aplicació electrònica amb bateries i motors.

En definitiva, es fomenta l’aprenentatge de mecanismes bàsics de construcció, d’estructures i fonts d’energia de la vida real, alhora que es treballa la investigació científica i el disseny creatiu d’enginyeria. Tot això, dins del concepte de les STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) on es reforça de nou la idea de treball en equip.

Objectius:

- Apropar els coneixements bàsics dels conceptes de màquines, mecanismes i engranatges que existeixen i entendre el seu funcionament de forma lúdica i des de la transdisciplinarietat, amb la inclusió de competències i coneixements d’àrees diverses, en una sola activitat, com són la ciència, la tecnologia l’enginyeria i les matemàtiques

- Crear i explorar màquines i mecanismes reals, així com investigar els seus principis i desenvolupar conceptes (segons nivell) de forces equilibrades i no equilibrades, fricció o treball, entre d’altres

- Promoure l'automotivació i el pensament creatiu mitjançant la presentació d’eines noves i formes flexibles (construcció, deducció i resolució de problemes)

- Promoure els valors de compartir, cooperació (i no competició), així com els possibles valors socials i culturals d’allò que han creat o construït

Competències bàsiques:

- Competència d’aprendre a aprendre

- Competència matemàtica

- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic, en horari a convenir

Durada: 2 hores