Escoles

A qui s'adreça:

Alumnes d’educació primària.

Descripció:

El tangram és un trencaclosques d’origen xinès constituït per un quadrat dividit en set formes geomètriques amb la combinació de les quals es poden construir diverses figures.

L’activitat, per a Cicle Inicial, consisteix en construir un tangram amb un full d’origami, identificar quines formes geomètriques el compon i crear figures diferents amb les seves 7 peces.

I per a Cicle Mitjà i Superior s’utilitzaran peces de tangram ja preparades i fetes amb peces imantades o de fusta, potenciant la part de construcció i, segons el nivell, es treballaran aspectes com el perímetre i l’àrea de les figures geomètriques que el componen.

Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:

Objectius:

• Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques, iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin la realització d’operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, i ser capaç d’aplicar-les a les situacions de la vida quotidiana
  • Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes
  • Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació
  • Manipular materials diferents

Competències bàsiques:

• Competència matemàtica
  • Competència d’aprendre a aprendre

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs en horari a convenir

Durada: 1 hora (1 taller) o bé 2 hores (2 tallers)