Espai Cultura Fundació Sabadell

A qui s’adreça:

Alumnes d’educació primària.

Descripció:

El tangram és un trencaclosques d’origen xinès constituït per un quadrat dividit en set formes geomètriques amb la combinació de les quals es poden construir diverses figures.

L’activitat, per a Cicle Inicial, consisteix a construir un tangram amb un full d’origami, identificar quines formes geomètriques el compon i crear figures diferents amb les seves 7 peces.

I per a Cicle Mitjà i Superior s’utilitzaran peces de tangram ja preparades i fetes amb peces imantades, es potenciarà la part més de construcció i, segons el nivell, es treballaran aspectes com el perímetre i l’àrea de les figures geomètriques que el componen.

Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:

– Fes càlculs

– Miralls matemàtics

– Geometria en 2D i 3D

– L’Estratègia ho és tot

– Joc de lògica matemàtica

Objectius:

– Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques, iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin la realització d’operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, i ser capaç d’aplicar-les a les situacions de la vida quotidiana

– Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes

– Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació

– Manipular materials diferents

Competències bàsiques:

– Competència matemàtica

– Competència d’aprendre a aprendre

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs en horari a convenir

Durada: 1 hora (1 taller) o bé 2 hores (2 tallers)

Nombre d’alumnes per sessió: 1 grup classe (1 taller) o bé 2 grups classe (2 tallers)

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació Sabadell 1859, c. d’en Font núm. 25, Sabadell

Cost: 40 € (1 taller) o bé 80€ (2 tallers) per grup classe

Descompte del 20% a les escoles del Pla Educatiu d’Entorn

Observacions:

No hi ha pausa durant el taller; si es vol esmorzar, ha de ser abans o després de les activitats.

Activitats complementàries

Inscripció:

visitesec@fundaciosabadell.cat

Informació:

Persona de contacte: Mont Callarisa

Telèfon: 93 725 95 22 (extensió 2)

Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat

Organitza:

Fundació 1859 Caixa Sabadell

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>