Josep Busoms i la seva llum

Del 22 de març al 22 de juliol 2018

destacada-expo-josep-busoms-1Aquesta és una exposició retrospectiva de l'obra fotogràfica de Josep Busoms i Domènech (1925-2016), representant de teixits sabadellenc, fotògraf i esportista, tal com es definia a si mateix.

Busoms ha deixat un important llegat fotogràfic a la seva ciutat, Sabadell, per a que tots el puguem gaudir i compartir. La imatge fou per a ell una forma d’expressar l'admiració per la natura, les persones, l’esforç i l’amistat. La fotografia de Busoms mostra una gran sensibilitat per captar tot el que l’envoltava i una notable creativitat, a la vegada que rigor en l'ús de la tècnica. Després de la seva mort, l’Arxiu Històric de Sabadell, Càmera Club i la seva família han considerat necessari donar a conèixer aquesta obra seva i és així, doncs, que s'exhibeix ara a l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 i s'edita un ampli catàleg de l'exposició.

destacada-expo-josep-busoms-2L'arxiu fotogràfic de Josep Busoms és excepcional. Va dedicar gran part de la seva vida a la fotografia i el seu ofici de viatjant li va permetre recórrer una geografia espanyola que li oferia escenaris inacabables on copsar la realitat del moment, sempre diversa i estimulant. Es dedicà a la fotografia artística, industrial, d’esdeveniments locals i al reportatge de crònica social. L'exposició que es realitza a l'Espai Cultura és un recull de les seves captures més artístiques, a més d'una petita mostra biogràfica per conèixer les facetes més personals com esportista i com a viatjant i que posen en context la seva obra.

Entrada gratuïta

Horari de visita
De dimarts a divendres de 17 a 20:30 h; dissabtes, d’11 a 14 h i de 17 a 21 h; diumenges, d’11 a 14 h; dilluns i festius tancat.

Activitats complementàries

El programa d’activitats al voltant de l’exposició inclou visites comentades a càrrec dels comissaris, tallers familiars de revelat analògic, la presentació de llibre catàleg de fotografies de Josep Busoms i altres conferències sobre l’autor i la fotografia de la seva època. En breu publicarem la informació detallada, amb dates i horaris, en aquesta mateixa plana.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>