Josep Busoms i la seva llum

Del 22 de març al 22 de juliol 2018

destacada-expo-josep-busoms-1Aquesta és una exposició retrospectiva de l'obra fotogràfica de Josep Busoms i Domènech (1924-2016), representant de teixits sabadellenc, fotògraf i esportista, tal com es definia a si mateix.

Busoms ha deixat un important llegat fotogràfic a la seva ciutat, Sabadell, per a que tots el puguem gaudir i compartir. La imatge fou per a ell una forma d’expressar l'admiració per la natura, les persones, l’esforç i l’amistat. La fotografia de Busoms mostra una gran sensibilitat per captar tot el que l’envoltava i una notable creativitat, a la vegada que rigor en l'ús de la tècnica. Després de la seva mort, l’Arxiu Històric de Sabadell, Càmera Club i la seva família han considerat necessari donar a conèixer aquesta obra seva i és així, doncs, que s'exhibeix ara a l'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 i s'edita un ampli catàleg de l'exposició.

destacada-expo-josep-busoms-2L'arxiu fotogràfic de Josep Busoms és excepcional. Va dedicar gran part de la seva vida a la fotografia i el seu ofici de viatjant li va permetre recórrer una geografia espanyola que li oferia escenaris inacabables on copsar la realitat del moment, sempre diversa i estimulant. Es dedicà a la fotografia artística, industrial, d’esdeveniments locals i al reportatge de crònica social. L'exposició que es realitza a l'Espai Cultura és un recull de les seves captures més artístiques, a més d'una petita mostra biogràfica per conèixer les facetes més personals com esportista i com a viatjant i que posen en context la seva obra.

Entrada gratuïta

Horari de visita
De dimarts a divendres de 17 a 20:30 h; dissabtes, d’11 a 14 h i de 17 a 21 h; diumenges, d’11 a 14 h; dilluns i festius tancat.

Activitats complementàries

TALLERS FAMILIARS

Dissabte 24 de març, diumenge 15 d’abril, diumenge 13 de maig, dissabte 16 de juny
Taller de revelat fotogràfic analògic
Farem una foto amb càmera analògica, realitzarem el procés de revelat al laboratori i ens endurem la còpia a casa. Taller a càrrec de membres de la secció fotogràfica de la Unió Excursionista de Sabadell.

Horari: 11.30 h
Durada: 1 sessió d’hora i mitja
Edats: A partir de 10 anys

Cal inscripció prèvia.

VISITES GUIADES

Diumenge 22 d’abril, a les 11.30 h
Visita comentada a càrrec de Joan Rosell, comissari de l’exposició.

Diumenges 6 de maig i 10 de juny, a les 11.30 h
Visita comentada a càrrec dels serveis pedagògics de l’Espai Cultura.

Durada: 1 hora

Activitat apta per a tots els públics.

CONFERÈNCIES

Dijous 19 d’abril, a les 19 h
Presentació del llibre «Josep Busoms i la seva llum»
Es presentarà el catàleg de fotografies de Josep Busoms que s’ha editat amb motiu de l’exposició i s’acompanyarà d’una taula rodona sobre la figura de l’autor i la fotografia analògica.

Totes les activitats  són gratuïtes.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>