Espai Cultura Fundació 1859

Escoles

NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, es recomana tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.

A qui s'adreça:

Alumnes de cicle superior d’educació primària i 1r cicle d’ESO.

Descripció:

En aquest taller es proposa exercitar les matemàtiques a partir de jocs lògics, de càlcul mental, estratègia i habilitat. Per taules, es proposa un joc basat en el sistema del Trivial, on hauran de completar el «formatget» a partir de diferents proves ràpides i un repte final més manual de destresa estratègica.

Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:

- Fes càlculs

- Miralls matemàtics

- Geometria en 2D i 3D

- Juguem amb el tangram

- L’estratègia ho és tot

Objectius:

- Saber emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes

- Mantenir una actitud de recerca davant de problemes tot assajant estratègies diverses

- Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre problemes de manera creativa

- Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació

- Manipular materials diferents