Espai Cultura Fundació 1859

Escoles

NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, es recomana tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.

A qui s'adreça:

Alumnes de 2n i 3r cicle d'educació primària i alumnes de primer cicle d'ESO.

Descripció:

Aquest taller proposa un recorregut per la història de la ciència de manera pràctica i manipulativa.

Ens centrarem en l’experimentació de diferents àmbits de la ciència treballant cooperativament. Els alumnes tindran l’oportunitat de realitzar diferents experiments relacionats amb algun científic/a important al llarg de la història. Fent treball en equip hauran d’investigar la proposta d’experiment i relacionar-lo amb el personatge històric (coneixes a la científica Inge Lehmann? O potser et sona més en Leonardo Da Vinci?).

Podrem així comprovar que la ciència engloba molts àmbits i que no coneix de temps; cada època ha tingut els seus moments i els seus descobriments. Qui sap, els petits científics/ques d’avui podrien ser els futurs inventors!

Es pot oferir com a complement de la visita jugada de l’exposició «La ciència del joc».

Objectius:

- Estimular la història com a part de la ciència.

- Despertar l’interès en la ciència convertint-la en una cosa real i rellevant.

- Millorar les habilitats de raonament i de resolució de problemes.

- Destacar el paper de les dones en l’àmbit dels descobriments científics.

Competències bàsiques:

- Competència d'aprendre a aprendre.

- Competència social i ciutadana.

- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic, en horari a convenir

Durada: 1 hora o 1 hora i 30 minuts.

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25, Sabadell.

Cost: 85 € per grup classe (taller d'1 hora) o 125 € per grup classe (taller d'1 hora i trenta minuts).

Cost a l'escola: 105 € per grup classe (taller d'1 hora) o 145 € per grup classe (taller d'1 hora i trenta minuts).

Descompte del 20% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn

Descompte del 20% a les escoles de Màxima Complexitat

93 725 95 22 (extensió 2)