Del 9 al 30 de març 2019 a les 11 h

Descarrega
més informació

Tallers Innova +

Si tens ganes d’iniciar-te en l’àmbit del programari lliure, et proposem aquest taller dedicat als sistemes operatius basats en GNU/Linux: una alternativa gratuïta a Windows i altres sistemes centrada en el desenvolupament cooperatiu del programari per part dels mateixos usuaris.

Parlarem de la història i les diferents versions de Linux, aprendrem com instal·lar-lo en un ordinador i el seu funcionament bàsic i, per últim, ens introduirem en el món de la programació creant un programa amb llenguatge Bash.

L’objectiu principal del present taller és apropar la filosofia i la pràctica del programari lliure a persones interessades en el tema però que encara no són usuaris actius. Els sistemes operatius GNU/Linux són un primer pas fonamental en el món del programari lliure i el codi obert, essent moltes vegades la principal porta d’entrada dels usuaris a altres camps informàtics més complexos com ara la programació, el disseny gràfic i la creació multimèdia i artística amb eines alternatives als programes comercials, o fins i tot el moviment Maker, fonamentat en els valors de l’autoaprenentatge, el coneixement compartit i el Do It Yourself («fes-ho tu mateix»).

Durada: 4 sessions de 2 hores.

Horari: dissabtes a les 11 h.

Descarrega el temari en PDF

Taller per a majors de 18 anys

Inscripcions

Cal inscripció prèvia, que es realitza de forma presencial a la recepció de l’Espai Cultura Fundació 1859. Podeu reservar plaça per correu electrònic o telèfon.

Preu: 40 €

REQUERIMENTS

Per poder realitzar el taller, cada participant haurà de portar una memòria extraïble USB amb una capacitat mínima de 8 GB.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>