Del 15 de maig al 5 de juny 2021 a les 11.30 h
Espai Cultura Fundació 1859

Activitat organitzada per:

Tallers Innova +

La fotografia és l'art i la tècnica d'obtenir imatges permanents a causa de l'acció de la llum. La primera fotografia de la història va ser creada l'any 1826, amb una càmera obscura. Per realitzar-la van necessitar vuit horesh d'exposició. Avui en dia la fotografia ha avançat molt, gràcies a l'era digital fer una fotografia és un procés molt més ràpid que en el seu inici. En aquest curs aprendràs a utilitzar els principals paràmetres d'una càmera digital en mode manual. Guanyaràs fluïdesa i et pot proporcionarà llibertat per fer volar la teva imaginació. No calen coneixements previs per realitzar aquest curs, ja que és un curs d'iniciació: un curs principalment pràctic amb una part teòrica per poder entendre la càmera i fer front als dubtes que se'ns generin.

Iniciació a la fotografia

Durant el curs coneixerem tant la càmera com la llum, i ho aplicarem a diferents tipus de fotografia. Al final del curs desenvoluparem la nostra idea fotogràfica, aplicant tots els coneixements apresos. Per acabar coneixerem el programari d'edició Lightroom i Photoshop, que utilitzarem per retocar les nostres imatges.

El taller serà impartit per Mar Alonso (Sabadell, 1997), titulada en disseny gràfic a l'escola d'art de Sant Cugat. Formada en diferents cursos de fotografia, començant amb un curs d'iniciació a l'Escola de Fotografia Mira el 2012 i seguint en diferents àmbits fotogràfics com fotografia nocturna, fotografia de moviment, fotografia de carrer, fotografia narrativa, fotografia de nounat i retoc d'imatge. La vida laboral l'ha portat a conèixer diferents branques de la fotografia, començant per moda, fent col·laboracions amb la botiga de roba Homiar i amb la passarel·la de moda 080, tot seguint amb fotografia esportiva a Sincro Gestió (Natació Sincronitzada). Actualment, i des de 2015, l'especialitat de la Mar és la fotografia de vida: els recents nascuts, els embarassos, famílies i casaments. És una apassionada per crear records d'aquells moments únics.

Durada: 4 sessions de 2 hores.

Horari: dissabtes 8, 15, 22 i 29 de maig d'11.30 a 13.30 h.

Activitat complentaria de la exposició "MÉS ENLLÀ DE LES TRINXERES (1936-1939) Fotografies d’Alec Wainman "

CONTINGUTS DEL TALLER

Sessió 1

- Presentació

- Parts de la càmera

- Diferents tipus de fotografies

Sessió 2

- Modes de la càmera: manual/automàtic

- Velocitat, diafragma, ISO

- Enfocant

Sessió 3

- Llum interior artificial / llum exterior natural

- Creació de projecte propi

Sessió 4

- Retoc d'imatges

Taller per a majors de 18 anys.

Inscripcions

Cal inscripció prèvia. Podeu reservar plaça per correu electrònic, telèfon o mitjançant aquest formulari d’inscripció.

Requisits: cal portar una càmera de fotos digital «reflex» o «semi reflex». A l’últim dia també a més de la càmera caldrà portar un ordinador portàtil per a fer retoc fotogràfic.

Preu: 40 €.

93 725 95 22 (extensió 2)