Espai Cultura Fundació 1859

A qui s'adreça:

Alumnes d’educació primària.

Descripció:

El taller tractarà la idea del pas d’una figura geomètrica en dues dimensions a les tres dimensions. Per fer-ho, utilitzarem geoplans per crear diferents formes geomètriques i comprendre que formes geomètriques complexes estan formades per d’altres més senzilles.

El geoplà és un joc didàctic per a estudiar la geometria del pla (en el seu sentit més ampli) que consisteix en una taula quadrada on hi ha uns claus o puntes equidistants de manera que enganxant-hi unes gomes elàstiques es poden reproduir figures en diferents posicions per tal d’estudiar-ne propietats geomètriques.

Posteriorment, amb l’ajut de figures geomètriques diverses, planes i d’altres amb volum,, buscarem les similituds amb els seus equivalents a les tres dimensions i les construirem amb l’ajut de peces magnètiques (Geomag) per veure les relacions entre elles.

Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:

- Fes càlculs

- Miralls matemàtics

- Geometria en 2D i 3D

- L’estratègia ho és tot

- Joc de lògica matemàtica

Objectius:

- Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques, iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin la realització d’operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, i ser capaç d’aplicar-les a les situacions de la vida quotidiana

- Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes

- Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació

- Manipular materials diferents

Competències bàsiques: