Gamificació: què és, com funciona

Activitats complementàries a Press Start

dimecres, 22 de febrer 2017 a les 19h

Activitat organitzada per:

Jose2015clase

Conferència sobre el concepte i la pràctica de la gamificació. A càrrec d'en Jose Abellán, docent i expert en entorns transmèdia.

Gamificar és aplicar aspectes del joc a processos i continguts que, en principi, no tenen perquè ser lúdics per si mateixos. Parlem d'aconseguir que l'aula sigui més motivadora per als alumnes (i que aprenguin més), que el procés de rehabilitació d'un pacient sigui un desafiament (i la seva perserverança no decaigui), que els valors corporatius no caiguin en un «totxo infumable» i que la plantilla els habiti (augmentant el seu sentit de pertinença) i un infinit etcètera on els aficionats al joc tenim molt a dir.

El joc és quelcom seriós, però no ho és; és trivial i no obstant això profund; és imaginatiu i espontani i no obstant això limitat per normes i ancorat al món real; és un regal còsmic que fa que la vida a la terra mereixi la pena…

En aquesta conferència defensaré, aferrissadament, el que ja diuen altres autors, com ara Peter Gray a «Free to Learn» («Libres para aprender» en la traducció al castellà): que el joc està relacionat amb la motivació i l'actitud mental, no tant amb la manifestació externa de la conducta humana. Que el joc no té per què ser o tot o res, som humans i podem variar el grau d'actitud lúdica o esperit lúdic a qualsevol activitat que fem. I que el joc no s'aconsegueix únicament amb una sola característica identificativa, és la suma de diverses característiques.

José Abellán

La conferència és gratuïta i d'accés obert. Emmarcada en el programa d'activitats complementàries a l'exposició en curs Press Start sobre la història del videojoc.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>