Espai Cultura Fundació 1859

A qui s'adreça:

Alumnes d’educació primària.

Descripció:

El taller consisteix a fer càlculs matemàtics d’una forma divertida a partir de jocs diversos i col·laborant en grup. Els jocs varien depenent de l’edat.

El càlcul és un conjunt de mètodes que, aplicats a una col·lecció de símbols o nombres, permeten d’obtenir el resultat d’una operació o d’un problema.

El càlcul mental consisteix a realitzar càlculs matemàtics utilitzant només el cervell, sense l’ajuda d’altres instruments com calculadores o inclús llapis i paper o els dits per comptar fàcilment.

Una de les eines que utilitzarem en el taller són les cartes de sumes i restes i les de multiplicacions, les quals són molt útils per a poder fer més amens els càlculs més difícils; aquest tipus de cartes ajuden a agilitzar el càlcul mental.

Es pot combinar amb un altre taller de matemàtiques dels que oferim: si es fan dos tallers, la duració és de 2 hores i poden venir dos grups classe alhora, depenent de l’edat els tallers són:

- Juguem amb el tangram

- Miralls matemàtics

- Geometria en 2D i 3D

- L’Estratègia ho és tot

- Joc de lògica matemàtica

Objectius:

- Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques, iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin la realització d’operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, i ser capaç d’aplicar-les a les situacions de la vida quotidiana

- Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes

- Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació

- Manipular materials diferents

Competències bàsiques: