Escoles

gravat

En aquest taller ens aproparem a la tècnica del gravat. Un gravat és una estampa obtinguda per impressió d’una matriu sobre la que hem incidit prèviament amb una eina punxant. L’objectiu del taller és que els alumnes coneguin i experimentin amb tècniques artístiques tradicionals centrant-nos en el procés d'elaboració de planxes i matrius i en l'obtenció d'estampes.

Dins el gravat hi ha moltes tècniques. Cada tècnica demana ser treballada de diferent manera. Al taller treballarem el gravat en relleu, que és aquell que s’obté tallant la superfície d’una planxa per deixar marcat el dibuix i imprimint la zona que no s’ha tallat. Segons el material del que està feta la planxa el gravat rep un nom o un altre; és el cas de la xilografia, quan la planxa és de fusta, o la linoleografia quan la planxa és de linòleum.

Nivells educatius:

Cicle Inicial Educació Primària Cicle Mitjà Educació Primària Cicle Superior Educació Primària

Durada: 1 hora 30 minuts

Capacitat: 1 grup classe

Objectius:

• Potenciar la creativitat i l’expressió artística.
  • Experimentar amb el llenguatge artístic del gravat i l’estampació.
  • Apropar-nos a l’obra d’alguns artistes rellevants que treballen en aquesta disciplina
  • Gaudir l’art com a procés creatiu, a partir d’una metodologia lúdica i experimental.
  • Enriquir la cultura visual.

Competències:

• Competència artística i cultural.
  • Comprendre i valorar elements significatius de la contemporaneïtat artística.
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal.

Preu a l’Espai Cultura: 180,00€ / grup (no hi ha descomptes)

Inscripción:

visitesec@fundaciosabadell.cat

Información:

Persona de contacto: Mont Callarisa

Teléfono: 93 725 95 22 (extensión 2)

Correo electrónico: visitesec@fundaciosabadell.cat

Organitza: Fundació 1859 Caixa Sabadell