Espai Cultura Fundació 1859

A qui s'adreça:

Alumnes d’educació primària.

Descripció:

En aquest taller ens aproparem a l’art espirogràfic humà, l’art de crear dibuixos de formes geomètriques a partir del moviment del nostre propi cos. El resultat és una combinació d’art, matemàtiques i organicitat. Es tracta de deixar el rastre, la impremta del cos i de la seva forma sobre el paper, a partir del dibuix que genera el nostre propi moviment.

Treballarem la consciència i l’expressió corporal a partir d’una acció creativa. Despertarem el sentit de la simetria corporal, la coordinació motriu, el control dels límits, forma i mesura del nostre cos, la coordinació del moviment rítmic i la respiració.

L’espirògraf és una joguina que permet fer dibuixos geomètrics. Consisteix en un conjunt de peces de plàstic, com ara rodes, anells o triangles, que funcionen com a engranatges. El taller parteix de la idea d’aquest joc, però en comptes de treballar amb plantilles de plàstic per crear els dibuixos geomètrics, usarem el nostre propi cos.

Per fer el taller ens inspirarem en l’obra de dos artistes nord-americans, Tony Orrico i Heather Hansen. Veurem com treballen, com mouen el seu cos. Les seves obres són tot un espectacle, una performance en viu i en directe, de resultats sorprenents.

Objectius:

- Fomentar la consciència i l’expressió corporal a partir d’una acció creativa

- Despertar el sentit de la simetria corporal

- Treballar la coordinació motriu

- Prendre consciència i control dels límits, forma i mesura del nostre cos

- Apropar-nos a l’art contemporani a partir de l’obra de Tony Orrico i Heather Hansen

- Gaudir l’art com a procés creatiu

- Enriquir la cultura visual

- Fomentar el treball col·lectiu

Competències bàsiques:

- Competència artística i cultural

- Competència comunicativa lingüística i audiovisual