Escoles

NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, es recomana tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.

A qui s'adreça:

Tots els cicles d’educació primària.

Descripció:

Aquest taller proposa un recorregut per la tecnologia de manera pràctica i manipulativa. Ens centrarem en quatre aspectes bàsics: els engranatges, circuits elèctrics, construccions makers i la programació amb robots.

Es faran quatre grups i es distribuiran en aquestes activitats on se’ls proposaran reptes a partir de la temàtica en la qual es trobin, tot utilitzant material actual i innovador com per exemple els «Littlebits» pels circuits elèctrics i els robots True True amb tauletes per a la robòtica i la programació. Treballaran en equip per fer les activitats.

Es pot oferir com a complement de la visita jugada de l'exposició "La ciència del joc".

Objectius:

• Investigar com funciona un circuit elèctric i els components que el formen.
  • Despertar l’interès en la dinàmica DIY convertint-la en una cosa real i rellevant.
  • Promoure el treball en equip, col·laboració i presentació.
  • Estimular el pensament creatiu, crític i de resolució de problemes.
  • Iniciar la pràctica en la robòtica.

Competències bàsiques:

• Competència d’aprendre a aprendre.
  • Tractament de la informació i competència digital.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir.

Durada: 1 hora i 30 minuts.

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe.

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25, Sabadell.

Cost: 125 € per grup.

Descompte del 15% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn.

Descompte del 15% a les escoles de Màxima Complexitat.

93 725 95 22 (extensió 2)