El Tibet a través d’una vinyeta

Activitats per escoles

Del 8 de setembre al 22 de desembre 2015

Activitat organitzada per:
Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

Patrocina:
Grup BBVA

Descarrega
més informació

DISPONIBILITAT I RESERVES ON LINE

Presentació

L’activitat consisteix en un recorregut guiat per l’exposició “L’aventura d’aquell jove repòrter belga al Tibet” complementat amb un taller.

A l’exposició s’hi recullen dos grans temes: la commemoració del 65è aniversari de la conquesta de l’Annapurna (8.190 metres) i el 50è aniversari de la publicació en català de l’àlbum Tintin al Tibet. Per tant, en ella els alumnes aprendran coses sobre l’Himàlaia, el muntanyisme, el Tibet, Hergé, en Tintin, el Ieti i els còmics.

Seran, precisament, les semblances entre ambdues aventures, i de quina manera una va influir en l’altra, el fil conductor de l’exposició. Ambdues històries, una real i l’altra imaginada, són històries que també palesen l’amistat i la convicció en l’assoliment d’un somni i l’alternança entre l’esperança i la desesperació. Amistat, afany de superació, esforç, lleialtat, solidaritat, són valors que l’exposició posa en relleu. L’àlbum de Tintin mostra una solidaritat i lleialtat que també demostrà l’expedició francesa encapçalada per Maurice Herzog, que el 2 de juny de 1960 va assolir l’Annapurna, el primer cim de 8.000 metres conquerit mai per l’home (aquesta és una expedició única, diferenciada i exemplar dins la història de l’alpinisme mundial).

El taller, adaptat als diferents nivells, els alumnes tindran l’oportunitat de conèixer el món del còmic d’una manera detallada: vinyetes, plans, expressions, símbols, etc.

Objectius educatius

Potenciar la imaginació, la creativitat i la participació.
Introduir les característiques principals del món del còmic.
Familiaritzar els alumnes amb la figura d’en Tintin, un personatge de còmic creat per Hergé i conegut arreu del món.
Comparar la forma de vida i la cultura de la zona del Tibet amb la nostra.

»» Adreçat a alumnes de 2n cicle d’educació infantil, primària, ESO, formació professional i adults.

Competències bàsiques

Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència comunicativa lingüística i audiovisual

Desenvolupament

- Durada: 2 hores
- Nombre d’alumnes per sessió: fins a 2 grups classe simultàniament
- Dates de realització i horaris: Del 8 de setembre al 22 de desembre de 2015, de 9:30 a 21h (a convenir).
- Lloc de realització: Espai Cultura Fundació Sabadell 1859: c. d’en Font núm. 25. Sabadell.

Cost: 60 € per grup classe.
Descompte del 20% a les escoles de màxima complexitat i per a escoles clients del BBVA
Observacions: no hi ha pausa entre la visita i el taller, si es vol esmorzar ha de ser abans o després de les activitats
Persona de contacte: Mont Callarisa
Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat