EL SO DE LA LLUM Mompou & Gaudí.

Del 8 d'abril al 24 de juliol 2016

Activitat organitzada per:
Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

Ankara 2_GM

Divendres 8 d'abril a les 19 h, Inauguració. Intervenció musical i visita guiada a l’exposició a càrrec d’Adolf Pla.

EL SO DE LA LLUM
Mompou & Gaudí.

L’exposició és una proposta d'Adolf Pla i el fotògraf Marc Llimargas. Dos creadors actuals que contemplen conjuntament dos creadors del passat. Pla ha estudiat i ha interpretat l'obra de Mompou, i Llimargas ha fotografiat reflexivament les obres de Gaudí.

La trobada Pla / Llimargas propicia un diàleg a l'entorn dels elements creatius compartits per Mompou / Gaudí. Mompou (1893-1987) pertany a la generació de músics de les primeres dècades del segle XX i va viure els difícils anys de la guerra i la postguerra. Gaudí (1852-1926) va viure la Renaixença i és el màxim representant del modernisme arquitectònic català, amb una activitat que s'estén des de les darreres dècades del segle XIX fins a les primeres del XX. Malgrat pertànyer a diferents generacions i contextos culturals, i malgrat dedicar-se a disciplines artístiques diferents, Mompou i Gaudí van compartir la ciutat de Barcelona i la llum mediterrània.

Pla i Llimargas ens mostren, a través d'una proposta artística els vincles que descobreixen entre els dos creadors, tant en la concepció de l'art com en les fonts d'inspiració. La figura de Mompou és el fil conductor d'aquesta exposició. A través de documentació personal -cedida gentilment per la Fundació Frederic Mompou i que inclou alguns materials inèdits-, un espai biogràfic previ per situar-nos en la personalitat i l'obra del músic. Després, imatges de gran format, partitures, grafismes i aforismes proposen el recorregut pel món estètic de Mompou i Gaudí.

Activitats complementàries:

Conferències

- Dijous 2 de juny a les 19 h
Gaudí i La Sagrada Família
A càrrec de Mariona Bonet

- Dijous 9 de juny a les 19 h
 Frederic Mompou i Antoni Gaudí, mestres de futur.
A càrrec d’Adolf Pla. Artista i comissari de l'exposició

Concert audiovisual:
El So de la Llum: Mompou & Gaudí
Dijous 26 de maig a les 20 h
Proposta artística que interpreta musicalment i visual una relació entre l'arquitectura de Gaudí i la música de Mompou
A càrrec d’ Adolf Pla. Artista i comissari de l'exposició

Tallers
- Diumenge 12 de juny a les 12h
A càrrec de l’Obrador
♦ GAUDIm construint ! i
♦ Re-sonant !

Visites comentades a l’exposició