Activitats per escoles

EmpleadoEmprendedor

DISPONIBILITAT I RESERVES ON LINE

Presentació

L'Espai Cultura Fundació Sabadell 1859 presenta dues propostes de tallers d'economia, en aquestes activitats pedagògiques els participants podran triar entre organitzar-se com una societat amb unes normes concretes i resoldre situacions econòmiques i socials; o crear una petita empresa partint d'unes premisses i escollint la seva forma jurídica, els recursos econòmics, el pla de màrqueting, entre d'altres.

Taller:
EL JOC DE L’EMPRENEDOR

Durant tot el curs acadèmic

A qui s’adreça

Batxillerat, Formació Professional, ESO

Objectius
Adquirir una visió global de l’empresa com a organisme amb uns objectius definits, una organització determinada, que es mou en un entorn concret i canviant
Potenciar la iniciativa i l’autonomia personal participant activament en el disseny, la planificació, i l’organització d’un petit projecte empresarial; i entendre la importància del treball en comú en la creació d’aquest petit projecte
Aprendre el significat d’una democràcia participativa
Conèixer els diferents elements que composen una empresa i les funcions internes de l’empresa (planificació, organització, gestió i control)

Descripció
En el taller, els participants, a partir d’unes premisses molt concretes, hauran de crear una petita empresa. L’empresa és avui una realitat bàsica i fonamental en el sistema econòmic i en el sistema d’organització social en què vivim. L’alumnat de Batxillerat, que en un futur es podrà integrar com a treballador/a d’una empresa o convertir-se en empresari, ha de conèixer el món empresarial i preparar-se per esdevenir una persona multifuncional, adaptable, efectiva, i que treballi en equip. Aquest taller pretén que aquesta experiència esdevingui una guia, una ajuda a l’alumnat per avançar en el seu procés de potenciar la iniciativa personal, i sobretot reflexionar sobre la importància de les decisions en el procés econòmic global.

Al finalitzar l'activitat, els alumnes hauran adquirit coneixements sobre l’empresa com a unitat econòmica i sobre la responsabilitat social de l’empresa.

Desenvolupament
Durada: 1 hora
Nombre d’alumnes per sessió: 1 grup classe
Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir (de 9:30h a 21h)